شناسهٔ خبر: 21977474 - سرویس اجتماعی
منبع: میزان | لینک خبر

محموله بزرگ کنسرو‌های قاچاق در آبراه اروند کشف شد

خبرگزاری میزان- فرمانده مرزباني استان خوزستان از توقيف يک فروند شناور باري و کشف بيش از 12 هزار قوطي کنسرو زيتون در آبراه اروند خبر داد.

صاحب‌خبر -

محموله بزرگ کنسرو‌های قاچاق در آبراه اروند کشف شدسردار عبداله نظرپور اظهارداشت: در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به چرخه اقتصاد داخلی کشور و مبارزه بی امان با قاچاقچیان سوخت و کالا، دریابانان پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پست کنترل "خسروآباد" روز گذشته موفق شدند یک فروند شناور باری حامل محموله کنسرو‌های قاچاق را در آب‌های شمالی خلیج فارس متوقف کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از شناور‌های توقیف شده ۱۲ هزار و ۵۲۰ قوطی ۵ کیلوگرمی کنسرو زیتون قاچاق را کشف کردند.

این مقام ارشد مرزبانی با اشاره به امنیت حاکم بر آبراه بین المللی اروند، تصریح کرد: مرزبانان با ایجاد گشت و کمین‌های شبانه روزی و انجام فعالیت‌های اطلاعاتی عملیاتی دقیق اجازه هیچ گونه تجاوز و تخطی را در آبراه اروند نخواهند داد، در همین راستا روز گذشته در عملیاتی یک فروند شناور حامل ۳۶۰۰ دستگاه ترازوی دیجیتال قاچاق به ارزش بیش از ۷ میلیارد ریال را توقیف کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۴ متهم در این رابطه، گفت: کارشناسان ارزش محموله‌های مکشوفه را ۱۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال برآورد کردند که متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شدند.

انتهای پیام/