شناسهٔ خبر: 21888795 - سرویس سیاسی
منبع: تابناک | لینک خبر

درخواست نمایندگان پاکستان از سپاه پاسداران

صاحب‌خبر -
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان ضمن تشریح جلسه رییس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان از افزایش سطح روابط در حوزه های مختلف با همسایه شرقی کشورمان خبر داد.

به گزارش جام جم، ابوالفضل حسن بیگی در خصوص سفر هیاتی پارلمانی به ریاست راحله حمید خان دورانی رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان به ایران و دیدار وی با علی لاریجانی رییس مجلس کشورمان افزود: این هیات درباره توسعه روابط اقتصادی- سیاسی- فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه مندی کرد و مشتاق بود در بخش حوزه و دانشگاه، تهران و اسلام آباد همکاری های تنگاتنگی برقرار کند.

وی تصریح کرد: اعضای پارلمانی پاکستان در خواست کردند وزارت علوم ایران از این کشور بویژه از ایالت بلوچستان پذیرش دانشجو داشته باشد. در بخش حوزوی هم آنها علاقه مند هستند طلاب خود را در مدارس دینی ایران تربیت کنند.

عضو گروه دوستی ایران و پاکستان در خصوص اینکه درباره شرایط مرزی منطقه و مبارزه با تروریست ها چه تصمیماتی گرفته شد، خاطر نشان کرد: با توجه به جولان تروریست ها در خاک همسایه شرقی و ما حضور طالبان، رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان به منظور آموزش پرسنل انتظامی این کشور و دفع تجاوز تروریست ها به مرزهای ایران از جمهوری اسلامی ایران در خواست کمک کرد.

وی در همین راستا اظهار کرد: نظر به ظرفیت بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه امنیتی-اطلاعاتی طرف پاکستانی بکارگیری تجربیات ما برای انسداد گلوگاه ها و جلوگیری از ورود و خروج اشرار و تروریست ها را خواستار شدند و گفتند بالغ بر 80 هزار نفر مردم بی گناه این کشور توسط تروریست‌ها از بین رفته اند. لذا ابراز امیدواری کردند، جمهوری اسلامی ایران در افزایش توان نیروهای نظامی کشورشان برای مبارزه با تروریسم مساعدت نماید.

حسن بیگی در تشریح دیگر محورهای گفتگوی هیات های ایران و پاکستان افزود: خانم دورانی از علاقه عده کثیری از مردم کشور خود برای سفر به ایران سخن گفت و از آقای لاریجانی امکان پرواز مستقیم کویته به زاهدان و بخصوص کویته به مشهد را تقاضا و ابزار کرد در فصول زیارتی و ایام محرم، تسهیلاتی برای زوار پاکستانی برای حضور در ایران فراهم شود.

این نماینده مجلس ارایه خدمات فنی و مهندسی را از دیگر زمینه های نیاز طرف پاکستانی از ایران برشمرد و گفت: در این خصوص و سایر زمینه ها رییس مجلس به برخی از نمایندگان ماموریت هایی داد تا در گسترش روابط حسنه دو طرف و رفع نیازهای پاکستان اقدامات مربوطه را در سطح پارلمانی صورت دهند.

حسن بیگی خاطر نشان کرد: توسعه روابط اقتصادی و حضور تجار دو کشور در بازارهای یکدیگر و افزایش سطح مبادلات تجاری به 5 میلیارد دلار از دیگر محورهای دیدار هیات پاکستانی با ریس مجلس کشورمان بود.

وی افزود: خانم دورانی در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی و هیات ایرانی برای حضور درایالت بلوچستان دعوت بعمل آورد.