شناسهٔ خبر: 21888772 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

زهرا کیانی در گفتگو با برنا:

مدال گرفتن در تالو کار سختی است/ باید توجه ویژه‌ای به این رشته داشته باشیم

ملی پوش ووشو بانوان ایران معتقد است مدال گرفتن در رشته تالو کار سختی است و باید توجه بیشتری به این رشته ای ورزشی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، زهرا کیانی ملی پوش ووشو بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درباره مسابقات جهانی روسیه اظهار کرد: سطح برگزاری مسابقات در مقایسه با دور قبلی رقابت های جهانی ووشو که در کشور اندونزی برگزار شد، بهتر بود. نمایندگان تمام کشورها قدرتمندتر از همیشه در مسابقات حاضر شدند و علاوه بر این تعداد کشورهای شرکت کننده نیز بیشتر از دوره های قبل بود و نزدیک به 60 کشور در این مسابقات حضور داشتند. به نظرم تالوکاران عملکرد خوبی داشتند اما اگر بخواهیم در بخش تالو به نتایج مطلوبی برسیم باید توجه ویژه تری به تالو داشته باشیم. 

وی افزود: خوشبختانه ووشوکاران ایران در ساندا بهترین نتیجه را برای ایران کسب کردند هرچند که این موفقیت مخصوص سانداکاران بود که بعد از سال ها بالاتر از کشور چین قرار گرفت اما باعث خوشحالی همه مردم و همچنین تالوکاران شد و امیدوارم این روند قهرمانی ادامه داشته باشد و در مسابقات بعدی در کنار ساندا رشته تالو چنین موفقیتی را به دست آورد.

کیانی درخصوص شناخت خود از حریفان هم گفت: شناخت  کافی از تمام حریفان هم داشتم. چون در مسابقات جام جهانی و جهانی سال قبل و همچنین در مسابقات آسیایی با آنها رقابت داشتم که جزو بازیکنان باتجربه ای هستند و در نهایت نیز توانستم مدال برنز مسابقات را کسب کنم.

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان با اشاره به ضعف تالو در ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه مهمترین دلیل ضعف تالو در ایران کم توجه ای  به رشته ورزشی است. کشورهای آسیای شرقی که در واقع مهد تالو به حساب می آیند اهمیت ویژه ای به تالو می دهند. در مقایسه با ساندا، ما در اکثر مسابقات شاهد موفقیت این کشورها در رشته تالو بودیم و دیده ایم که همیشه صاحب 5،6 مدال در این رشته شده اند در حالی که در رشته ساندا اصلا نماینده ای نداشته اند.

کیانی گفت: ورزش ووشو اول با رشته تالو شروع به کار کرده و در ادامه رشته ساندا هم به ووشو اضافه شده اما متاسفانه چندان در ایران رشد نکرده است. کشورهایی مثل چین، مالزی و ویتنام هرساله اردو های مختلفی برگزار می کنند که در رشد این رشته ورزشی تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم مقایسه ای انجام بدهیم در دیگر کشورها بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش تالو است. دلیل دیگر این ضعف، تعداد زیاد شرکت کننده در این رشته ورزشی در مسابقات است؛ برای مثال از یک فرم نزدیک به 40 نفر شرکت می کنند. واقعا مدال گرفتن با حضور این تعداد شرکت کننده در رشته تالو کار سختی است اما به آینده امیدوار هستیم تا روزهای بهتری برای تالو ایران رقم بخورد.