شناسهٔ خبر: 21887905 - سرویس استانی
منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه هرمز:

تفکرات دینی معلمان نقش مهمی در تعیین مسیر صحیح زندگی دانش آموزان دارد

امام جمعه هرمز با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه کنونی، گفت: یک معلم با تفکرات دینی به خوبی می تواند مسیر صحیح زندگی را به دانش آموزان نشان دهد و نقش بسزایی در مصونیت دانش آموزان از آسیب های اجتماعی ایفا کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی دری امام جمعه هرمز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ابعاد و ساحت های نظارتی تربیتی والدین بر فرزندان گفت: امر مهم تربیت یکی از وظایف مهم والدین است و نظارت و کنترل فرزندان در مدرسه به مراتب سخت تر از خانه است. 

وی در ادامه افزود: در یک کلاس درس حدود 25 نفر دانش آموز مشغول تحصیل هستند و معلم نیز بیشترین وقت کلاس را صرف بیان مسائل آموزشی دانش آموزان می کند و فرصت چندانی را برای بیان مباحث تربیتی باقی نمی ماند.

امام جمعه هرمز در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل والدین باید بیش از پیش بر امور تربیتی فرزندان خود در خانه و مدرسه نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام دری ادامه داد: خانواده ها باید به مسائل تربیتی و آموزشی فرزندان خود حساسیت نشان دهند، اگر این گونه باشد معلم و مدرسه نیز اهتمام ویژه ای به تربیت و آموزش دانش آموزان خواهند داشت.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس با اخلاقیات و روحیات مختلف همکلاسی های خود روبه رو می شوند، این مهم می طلبد تا نظارت والدین بر روند تربیتی و آموزشی فرزندان خود بیشتر نظارت کنند و مدرسه را در این امر خطیر همراهی کنند.

امام جمعه هرمز به نقش تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل بیان کرد: هر چه تفکرات دینی معلمان بیشتر باشد میزان تاثیرات این تفکر در تقویت علمی و نحوه آموزش معلم بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام دری ادامه داد: معلمانی که اصول دینی را به خوبی رعایت می کنند الگوی مناسبی برای دانش آموزان خود هستند، معلم شیمی، فیزیک، ریاضی و ... می توانند همچون معلم دینی و قرآن با اهتمام ورزیدن به مسائل دینی و اخلاقی الگوی رفتاری و کرداری خوبی برای دانش آموزان باشند.

وی اضافه کرد: در این برهه از زمان و وجود آسیب های اجتماعی در جامعه کنونی، یک معلم با تفکرات دینی به خوبی می تواند مسیر صحیح زندگی را به دانش آموز خود نشان دهد و نقش بسزایی در مصونیت دانش آموزان از آسیب های اجتماعی ایفا کند.

امام جمعه هرمز گفت: با توجه به تاثیرات تفکر دینی معلمان در روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان می طلبد تا مدیران مدارس نهایت دقت را در استفاده از معلمان به کار گیرند.

حجت الاسلام دری در بخش دیگری از سخنان خود به آثار و برکات وحدت رویه در عملکرد خانواده و مدرسه بیان داشت: پیشرفت هر جامعه نیازمند موفقیت آموزش و پرورش، مدرسه و معلمان آن جامعه است بنابراین خانواده ها باید بهترین و موفق ترین مدرسه را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند.

وی گفت: والدین باید ارتباط خود را با مدرسه حفظ و تقویت کنند و نظارت دقیقی بر مطالب و مسائل بیان شده از سوی معلم در حین کلاس داشته باشند و از معلم بخواهند تا مسائلی را که برای تربیت دانش آموزان صلاح می دانند بیان کنند.

امام جمعه هرمز تاکید کرد: آموزش و پرورش و مدرسه ای که بتواند دانش آموزان خوبی را تربیت کند سبب پیشرفت و رشد فرهنگ آن جامعه می شود و برعکس در مناطقی که آموزس و پرورش یا مدیران مدارس توجه چندانی به امر تربیت و آموزش ندارند رشد قابل توجهی شاهد نخواهیم بود.

حجت الاسلام دری ابراز داشت: بی توجهی مدرسه به امر آموزش و تربیت دانش آموزان نه تنها دانش آموز بلکه جامعه متضرر شده و فرهنگ رشد و ارتقاء نمی یابد.

وی در پایان ادامه داد: با بررسی اجمالی عملکرد مدرسه درمی یابیم که مدرسه تا چه اندازه به امر تربیت و آموزش و همچنین تقویت علمی دانش آموزان اهتمام دارد./۸۵۱/ت۳۰۲/ب۱