شناسهٔ خبر: 21887814 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

گرایش اروپا به سمت روسیه و چین به علت مخالفت آمریکا با برجام/ پیام صریح آلمان به آمریکا

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه تاکید کرد که مخالفت دولت آمریکا با توافق هسته ای (ایران و گروه 1+5) موجب ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا می شود و اروپایی ها را به سمت موضع مشترک با روسیه و چین سوق می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، زیگمار گابریل در گفت وگویی با گروه مطبوعاتی RND آلمان گفت: مساله الزامی این است که اروپا در این موضوع وحدت خود را حفظ کند.
وی افزود: ما باید به آمریکا بگوییم که رفتار آنها در قبال موضوع ایران موجب می شود که اروپایی ها به سمت موضع مشترکی با روسیه و چین علیه آمریکا سوق پیدا کنند.
مقامات ارشد اتحادیه اروپا و آلمان بارها بر حمایت خود از برجام تاکید کرده و گفته اند که خروج آمریکا از توافق هسته ای موجب انزوای آمریکا خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آلمان چهارشنبه شب با اشاره به پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در برجام، تاکید کردند: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند باشد، اروپا نیز بر این تعهدات و پایبندی خود استوار خواهد ماند.
در رایزنی های تلفنی شب گذشته (چهارشنبه) 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گابریل با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، بر لزوم پایبندی همه طرف ها به توافق هسته ای میان ایران و 1+5 تاکید شد.
این دو مقام ارشد اروپایی بر پایبندی اروپا نسبت به برجام تاکید و خاطر نشان کردند، ایران با توجه به پایبندی کامل به تعهدات خود، باید بتواند به صورت کامل از مزایای اقتصادی ناشی از این توافق بهره مند شود.
اروپام**1078*شبس*1488 * مترجم: بابک جعفری*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*