شناسهٔ خبر: 21887800 - سرویس سیاسی
منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

گوترش معاون خود را به میانمار می فرستد

ایرنا

دفتر سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اطلاع داد که جفری فلتمن معاون سیاسی گوترش روز جمعه به منظور دیداراز وضعیت مسلمانان روهینگیایی راهی این کشور خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، بدنبال هشدار ها ی مکرر و بی نتیجه گوترش در مورد خشونت های برنامه ریزی شده و گسترده مامورین امنیتی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی در این کشور، دفتر سخنگویی دبیر کل سازمان ملل در اطلاعیه اعلام کرد که جفری فلتمن معاون سیاسی او از روز جمعه (فردا) یک سفر پنج روزه به میانمار را آغاز خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است هدف فلتمن از این سفر گفت وگو بر سر توقف خشونت ها و عملیات نظامی علیه مسلمانان، تسهیلات کمک رسانی بدون مانع به آن ها و فراهم ساختن زمینه بازگشت امن و محترمانه همه آوارگان روهینگیایی به شهر های خود و تضمین کامل امنیت آن ها در این کشور خواهد بود.

دفتر سخنگویی دبیر کل سازمان ملل زمینه سازی مشارکت میان میانمار و سازمان ملل متحد برای برخورد با عوامل ریشه ای خشونت ها و درگیری های جاری در مناطق مختلف این کشور را از جمله اهداف این سفر ذکر کرده است.
طبق آخرین آمار سازمان ملل از تاریخ 23 ماه اوت تاکنون نزدیک به 530 هزار تن از مسلمانان روهنگیایی در فرار از قتل و کشتار و خشونت نیروهای امنیتی میانمار و بوداییان این کشور خانه های خود را ترک کرده و به کشور بنگلادش پناهنده شده اند.