شناسهٔ خبر: 21887562 - سرویس سیاسی
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دوام نداشتن جدایی اقلیم کردستان از عراق

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: به نظر من جدایی اقلیم کردستان دوام نمی‌آورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

محمد باقر ذوالقدر عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در مراسم ترحیم جلال طالبانی رئیس جمهو سابق عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلال طالبانی از شخصیت‌های ممتاز و بی‌بدیل کرد بود و در همه مناطق کردی که در عراق، ایران، ترکیه و سوریه نظیر نداشت. لذا فقدان ایشان برای کردها و منطقه ما بسیار تأسف بار است.

وی افزود: این مسائلی که در حوزه کردی امروزه وجود دارد به دلیل فقدان وزنه قوی مثل جلال طالبانی است. ایشان از اولین سالهای انقلاب و دوران جنگ هم‌پیمان جدی جمهوری اسلامی بودند. همچنین در جریان جنگ با صدام نیز برای کمک به ایران ورود کردند و به رغم اینکه گروه‌های دیگر اغراض مادی داشتند و به دنبال منافع خود بودند ایشان مردانه وارد میدان شد و تا آخر ایستاد و مزد خود را که آزادی مردم عراق و کرد بود، دریافت کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به نقش جلال طلبانی در حل بحران های اولیه عراق در زمان ریاست جمهوری خود خاطرنشان کرد: بعد از سقوط صدام ایشان رئیس جمهور عراق بودند و وجود ایشان بیش از آنکه برای مردم کرد منفعت داشته باشد، برای مردم عراق سودمند بود.

وی در مورد آینده جدایی کردستان نیز خاطرنشان کرد: من تصور نمی‌کنم که این موضوع دوام بیاورد، دولت و ملت عراق و حتی مردم اصیل کرد به این حرکت پایبند نیستند همچنین کشورهای همسایه کردستان عراق نیز هیچ کدام خواهان چنین اتفاقی نمی‌باشند ولی خسارت آن را باید مردم کرد عراق بپردازند.