شناسهٔ خبر: 21886703 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور:

احکام شهرداران غیر متخصص لغو می‌شود

کرمانشاه- معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: آزمونی برای سنجش شهرداران برگزار می‌شود و احکام شهرداری که در آزمون نمره لازم را کسب نکنند بدون هیچ ملاحظه ای لغو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی امروز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی مدیریت شهری که با حضور معاون وزیر کشور در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، خرد جمعی برای اداره امور را برتر از خرد فردی دانست و اظهار داشت: ۳ اصل اساسی که باید مبنای کار شوراها قرار بگیرند، قانون، رعایت حقوق انسانها و تعامل سازنده است.

وی افزود: طی این سالهایی که از انقلاب می گذرد فهمیدیم و به تجربه آموختیم بدون حضور مردم اداره کشور ممکن نیست.

افشانی خاطر نشان کرد: در این راستا باید مسئولین در هر مقامی که هستند حقوق مردم را بر حق خود، خانواده، دوستان و باند و جناح مقدم بشمارند. اگر این کارها را کردیم مردم به ما اعتماد خواهند داشت و مهم ترین شاخص اقتصادی نیز اعتماد مردم است.

وی بیان کرد: اگر اعتماد مردم را جلب کردیم آن وقت مردم به پرداخت به موقع عوارض در توسعه اقتصادی به جامعه کمک خواهند کرد، اگر در گذشته حقی از کرمانشاه تضییع شده باشد با تمام وجود و توان تلاش میکنم که بخشی از آن را بخاطر مردم کرمانشاه احیا کنم. 

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور افزود: استان کرمانشاه به لحاظ تاریخی، طبیعت و زیرساختها دارای پتانسیل بالایی است که باید از آن ها در جهت پبشرفت و توسعه استفاده کنیم.

وی اربعین حسینی و بحث تردد زائران از کرمانشاه را فرصتی تاریخی برای توسعه استان دانست و گفت: با ایجاد بازارچه های کوچک صنایع دستی استان، ایجاد اقامتگاهها و... می‌توان برای توسعه اقتصادی استان گام برداریم و مسوولین باید از این فرصت در جهت توسعه و عمران استان و ایجاد اشتغال، نهایت استفاده را ببرند.

️ افشانی گفت: باید از ایجاد یاس و ناامیدی دوری کنیم و با معرفی ظرفیت های این استان در مردم امید ایجاد کنیم تا مردم خودشان در راستای آبادانی استان حرکت کنند.

وی بیان کرد: شهرداران مسئول استخدام نیروهای معرفی شده از طرف اعضای شورای شهر نیستند و از شهرداران می‌خواهم که حتی یک نیرو خارج از چارچوب در شهرداریها استخدام نشود. ‌شهرداران باید مسلط بر قوانین شهرداری باشند و آزمونی برای آنها برگزار می کنیم و شهرداری که در آزمون نمره لازم را کسب نکنند بدون هیچ ملاحظه ای احکام آنها لغو خواهد شد.

افشانی توسعه کتابخانه ها در هر استان را ضروری دانست و گفت: در این راستا باید حق کتابخانه ها پرداخت شود و هر شهرداری نیز که در این زمینه کوتاهی کند با آنها برخورد خواهیم کرد.