شناسهٔ خبر: 21886537 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

شوراها باید حقوق مردم را بر منافع جناحی ترجیح دهند

کرمانشاه- ایرنا- معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: سه اصلی که باید مبنای عمل شوراها باشد قانون، رعایت حقوق انسانها و تعامل سازنده است و باید حقوق مردم را بر منافع خود، خانواده، گروه و جناح خود ترجیح دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری در استانداری کرمانشاه افزود: زمانی که استاندار بودم به فرمانداران می گفتم که به قیمت جانشان از رأی مردم دفاع کنند و اعضای شورای شهرهم باید با مسئولیت اجتماعی به شورا بنگرند و شهرداران هم بدانند که در واقع با واسطه توسط مردم انتخاب می شوند.
وی اظهار کرد: در این سال هایی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، به تجربه آموخته ایم که بدون حضور مردم امکان اداره کشور وجود ندارد و اعتماد مردم بالاترین سرمایه اجتماعی برای شوراهاست.
وی در ادامه گفت: ما باید در توزیع منابع به عدالت رفتار کنیم و من نیز در جایگاه خود اگر در گذشته حقی از کرمانشاه تضییع شده باشد، با تمام وجود و‌ توان تلاش می کنم که بخشی از آن را احیا کنم.
معاون وزیر کشور همچنین گفت: اربعین حسینی فرصتی تاریخی برای توسعه کرمانشاه است و مسئولان باید از این فرصت در جهت توسعه و عمران استان و ایجاد اشتغال، نهایت استفاده را ببرند.
بازوند اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم که با معرفی ظرفیتهای استان، در مردم امید ایجاد کنیم تا مردم خودشان حرکت کنند و استان را آباد کنند.
وی همچنین گفت: شهرداران مسئول استخدام نیروهای معرفی شده از طرف اعضای شورای شهر نیستند و از شهرداران می خواهم که حتی یک نیرو خارج از چارچوب در شهرداریها استخدام نشود.
وی گفت: شهرداران و اعضای شورای شهر باید بر قوانین شوراها و شهرداری ها مسلط باشند و اگر شهرداران در آزمونهای مربوطه نمره لازم را کسب نکنند، احکام مسئولیت آنها را لغو می کنیم.
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: خوشحالم که مهندس بازوند که یک نیروی توانمند و باتجربه به ویژه در حوزه عمرانی هستند، به عنوان استاندار کرمانشاه منصوب شده و آینده توسعه استان با حضور ایشان روشن است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی