شناسهٔ خبر: 21886175 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

حاشیه نشینی شهر کرمانشاه وضعیت بسیار نگران کننده‌ای دارد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: حاشیه نشینی کرمانشاه وضعیت بسیار نگران کننده‌ای دارد و زخم عمیقی بر پیکره شهر است و اگر به موقع درمان نشود هزینه هنگفتی باید پرداخت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی مدیریت شهری که با حضور معاون وزیر کشور در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۲۰۰ شهردار و ۳۳ هزار دهیار در کشور داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: عمده مطالبات مردم از شوراها که با رأی آنها انتخاب شده اند در واقع رأی به عمران و آبادانی شهرها و روستاهاست و انتظار می‌رود که شوراها پاسخ مناسبی به اعتماد مردم بدهند

بازوند افزود: شوراها باید جواب اعتماد رأی مردم را در همان راستا بدهند و در راستای خواسته های آنها قدم بردارند در اینصورت است که می توانند منجر به خیر و برکت برای استان باشند.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید با استانداری و سایر مدیران برای رسیدن به عمران و آبادانی همدل باشند،  گفت: امروز در شهرها بزرگترین چالش حاشیه نشینی و کمبود درآمد شهرداریها است و این چالش در استان ما شدت بیشتری دارد، چرا که در استان سرانه بیکاری بالاست و ‌در نتیجه سرانه درآمد شهرداریها پایین است.

بازوند افزود: شوراها و شهرداریها اولویت کاری را با رویکرد اشتغالزایی و رفع بیکاری قرار دهند تا جریان سیالی در توسعه به وجود آورند همچنین موانع سر راه سرمایه داریها را بردارند و منابع درآمد شهرداریها باید از حالت سنتی خارج شود که بهترین راهکار آن دعوت از سرمایه گذاران برای انجام پروژه های عظیم است. 

️ استاندار کرمانشاه بیان کرد: یک شهردار زمانی شهردار موفقی محسوب می‌شود که درآمد مردم شهر را افزایش دهد. راهکارهای فراوانی از جمله دعوت سرمایه گذاران به شهر و... می تواند برای شهرداریها بیشتر از یک پروژه درآمدزایی داشته باشد. یک شهردار زمانی موفق است که شهروندهای پولدار داشته باشد و سرانه درآمد مردم را افزایش دهد.

️ وی افزود: امروز شهرداریهای ما با مشکلات متعددی از جمله معوقات حقوق شهرداریها مواجه اند که باید در رفع آن گام برداریم چرا که موجب نارضایتی به ویژه در بخش خدماتی شهرداریها و خدمات شهری خواهد شد.

بازوند گفت: شهرداری ها و راه و شهرسازی می‌توانند در حوزه رونق مسکن نقش عمده ای را ایفا کند، به شرط اینکه مصوبات آنها مورد حمایت قرار گرفته و اجرا شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه ️سرانه درآمد شهرداریها وضعیت نامطلوبی دارد و با این روند حرکت کردن در مسیر عمرانی و توسعه فقط در حد پرداخت هزینه های خدماتی ممکن است.

بازوند خواستار حل قضیه کلان شهر شدن کرمانشاه شد که بتوانیم از امتیاز کلان شهر ها برای شهرداری لحاظ کنیم.

وی بیان کرد: امروز حاشیه نشینی شهر کرمانشاه وضعیت بسیار نگران کننده و نامطلوبی دارد که زخم عمیقی بر پیکر کرمانشاه است و اگر به موقع و با فوریت درمان نشود ممکن است کل پیکره این شهر را در بر بگیرد و هزینه هنگفتی باید پرداخت کنیم.

استاندار گفت: در حال حاضر در استان ۷ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم و همچنین بسیاری از پروژه ها تخصیص کمی دارند که باید این مشکلات را حل و فصل کنیم.

بازوند ابراز داشت: سازمان برنامه و بودجه خیلی به پروژه های عمرانی استانها توجه نداشت و یکسری نسخه ها تنظیم می کند که برای ۳۱ استان قابل تعمیم نیست، به طور مثال آن نسخه ای که برای تهران نوشته می شود برای استان کرمانشاه قابل اجرا نیست.

وی تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار برای پروژه های نیمه کاره کمتر از ۸۰ درصد، سم مهلک است که نباید برای استان ما لحاظ شود.