شناسهٔ خبر: 21885461 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دوازدهمین همایش اتحادیه انجمن های اسلامی و دانش آموزان

دومین اجلاس دوازدهمین همایش اتحادیه انجمن های اسلامی و دانش آموزان از 19 تا 22 مهر با حضور بیش از 700 دانش آموز سراسر کشور از 31 استان در محل اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

دوازدهمین همایش اتحادیه انجمن های اسلامی و دانش آموزاندبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: از اهداف برگزاری این اجلاس تقویت روحیه، خود باوری، استکبار ستیزی، تقویت روحیه، اخوت ایمانی و صمیمیت همدلی بین دانش آموزان و باز خوانی فرمایش های مقام معظم رهبری در برهه های مختلف و گفتمان سازی و جریان سازی آن در سال تحصیلی بین دانش آموزان در سطح مدارس متوسط دوم سراسر کشور و بازخوانی مأموریت های اتحادیه دانش آموزان است.
حامد علامتی افزود: این همایش درغالب برنامه های مختلف کارگروه ها، سخنرانی ها در بین دانش آموزان اجرا خواهد شد و باحضور شخصیت های مهم کشوری نمایندگان مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، وزیر آموزش وپرورش، رئیس کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و استادهای مختلف حضور خواهند داشت که نشان از اهمیت و جایگاه این تشکل دانش آموزی و این همایش دارد.
وی افزود: استادان در این دوره 3 روزه بین دانش آموزان حاضرمی شوند و به سؤالات آنها پاسخ و از نقطه نظرات آنها دانش آموزان بهره خواهند برد. برنامه های مختلفی برای این همایش تدارک دیده شده که یکی از برنامه ها مهم انجام انتخابات دانش آموزی است.
وی ادامه داد: فرآیند انتخابات از اردیبهشت در مناطق، نواحی، شهرستان ها و استان ها شروع شده است و نماینده این دانش آموزان به صورت انتخابات در همایش حاضر هستند و از بین آنها یک دانش آموز دختر و پسر به شورای مرکزی اتحادیه راه پیدا خواهند کرد.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: شورای مرکزی عالی ترین مرجع تصمیم گیری برای برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است.