شناسهٔ خبر: 21885390 - سرویس استانی
منبع: حوزه | لینک خبر

در گردهمایی ائمه جماعات قزوین تاکید شد:

ضرورت تلاش جهادی روحانیون در فرهنگ سازی زکات

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درجهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دینی و آگاهی‌بخشی به مردم دارند، گفت: روحانیون که محراب و تریبون در اختیار دارند، باید در راستای تبیین فرهنگ پرداخت زکات نقش‌آفرینی جهادی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمود گروسی، عصر امروز در جمع ائمه جماعات شهرستان قزوین بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت:  ترویج فرهنگ زکات در میان مردم موجب نزول رحمت الهی و رونق و شکوفایی در همه بخش‌های جامعه می‌شود، بنابراین باید آثار و برکات این فریضه الهی به درستی برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن زکات و نماز را در کنار هم قرار داده است، ادامه داد: همان گونه که ما برای درمان امراض به طبیب و پزشک مراجعه می‌کنیم باید برای پاک کردن اموال و دارایی‌ها نیز زکات پرداخت کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: دین مبین اسلام دینی است که به نفع همه مردم بوده و ب رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان و فقرا تأکید زیادی کرده و امیدوارم که همه مسلمانان با پیروی و تبعیت از دستورات حق تعالی و حضرت رسول اکرم(ص) بتوانند این امر الهی را در زندگی خود به خوبی رعایت کنند.

 حجت الاسلام  گروسی خاطرنشان کرد: باید این باور را در ذهن و فکر مردم ایجاد کنیم که پرداخت زکات تاثیر زیادی در سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دینی و آگاهی‌بخشی به مردم دارند، بیان داشت: روحانیون که محراب و تریبون در اختیار دارند، باید در راستای تبیین اهمیت پرداخت زکات نقش‌آفرینی جهادی داشته باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ابزار لازم را برای ترویج این فریضه بزرگ الهی در اختیار ما قرار داده و ما نیز باید از این بستر و ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام