شناسهٔ خبر: 21880261 - سرویس سیاسی
منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی:

مدیریت حج کاری سخت و با ارزش است/ بازماندگان شهدای مدافع حرم باید زینبی عمل کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مدیریت حج کاری سخت و با ارزشی است، گفت: وظیفه بازماندگان شهدای مدافع حرم سنگین است و باید در این راه خانواده این شهیدان زینبی عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و خانواده شهید محسن حججی گفت: مدیریت حج کاری سخت و بسیار با ارزش است و مسؤولان این امر علاوه بر تلاش زیاد باید قدر این مسؤولیت را بدانند.

 وی افزود: اسلام به امر مدیریت و رهبری به صورت ویژه اهمیت قائل است و یکی از این مدیریت ها که از اهمیت بالایی برخوردار است مدیریت حج است که هرساله با مشکلات عمده ای همراه بوده است ولی خوشبختانه امسال مسؤولان این امر به خوبی از عهده این کار مهم برآمدند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: باید شکر گزار خداوند بود که حج امسال به خوبی انجام شد و از خدواند بخواهیم مراسم حج هرسال بهترازهمیشه برگزار شود و مسؤولان سعی کنند موانع و مشکلات این مراسم بزرگ معنوی را از سر راه بردارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقام والا و باارزش شهدای مدافع حرم به ویژه شهید محسن حججی گفت: امروز شهدای مدافع حرم همگی با فداکاری و ایثار خود باعث سربلندی و عظمت اسلام شدند و شهید محسن حججی نیز در این راه مهم و اساسی توانست با فداکاری و جانفشانی باعث سرافرازی ایران شود و دشمنان اسلام که چشم طمع به این مملکت دارند متوجه شدند که در این کشور اسلامی همواره چنین جوانان فداکار و جان بر کف وجود دارد که آمادگی دارند برای اسلام و عظمت دین خدا قطعه قطعه شوند و این بسیار با ارزش است.

وی در ادامه گفت: شهید حججی از جریان کربلا و سیدالشهدا(ع) الگو گرفتند و این کار بسیار مهم  و باارزش ایشان در تاریخ ماندگارخواهد ماند.

این مرجع تقلید در پایان گفت: وظیفه بازماندگان شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی بسیار سنگین است چرا که بازماندگان آن شهید بزرگوار به ویژه مادر، همسر و سایر عزیزان آن شهید باید زینبی عمل کنند و ادامه راه آن شهید بزرگوارانجام دهند./۱۳۲۵/ ۲۰۲/ص