شناسهٔ خبر: 21595540 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی:

شهید حججی جلوه "امر به معروف" در جامعه است

R41348/P1486/S6,56/CT11

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهید حججی که امروز کشور ما میزبان پیکر بی‌سر اوست، از جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر است. این شهید با انتخابی آگاهانه گام در راهی نهاد که ادامه مسیری است که کاروان کربلا روزی از آن گذشت و جاودانه شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی مروج‌الشریعه صبح امروز در گردهمایی مدیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، فرماندهان پایگاه‌ها و سرگروه‌های صالحین ادارت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مهم‌ترین اصل دین اسلامی بحث و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به بهترین تقارن نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر با ایام عاشورا و تاسوعا حسینی افزود: امام حسین (ع) برای نگهداشتن دین خدا، سنت الهی، اقامه عدل و برپایی کتاب خدا قیام کردند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه که امروز بیش از همیشه جامعه ما به آن نیازمند است مسله امر به معروف و نهی از منکر است.

مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه اخلاق مداری در رعایت حقوق شهروندی حرف اول را می‌زند بیان کرد: اگر واقعاً بخواهیم در جامعه موثر باشیم باید منطق الهی را مدنظر قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه روش‌های گوناگون با توجه به شرایط و موقعیت‌ها دارد اما هیچگاه توقف ندارد و این مسئله در طول تاریخ همواره ادامه دارد، افزود: باید بدانیم در هر جا نمی‌شود امر به معروف و نهی از منکر کرد بلکه زمان و موقعیت آن را بدانیم تا تاثیرگذار باشد و با بهترین زبان و رفتار امر به معروف و نهی از منکر را بیان کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رفتار ما امروز در شئونات مختلف جامعه برای چگونگی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر در شرایط فعلی حرف اول را می‌زند.

مروج‌الشریعه افزود: شهید حججی که امروز کشور ما میزبان پیکر بی‌سر این این شهید است یکی از جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر است که این شهید با انتخابی آگاهانه پا در راهی گذاشت که ادامه راهی است که کاروان کربلا روزی از آن عبور کردند و جاویدان شدند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه خیلی مهم است و باید خود آراسته به همه معارف و شئونات اسلامی باشند، افزود: اخلاق اسلامی، نیکو و حسن خلق امروزه بیش از هر چیز در جامعه ما نیاز است و اخلاق مداری و صداقت بالاترین رکن امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/