شناسهٔ خبر: 21595127 - سرویس بین‌الملل
منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

شیوع وبا در اردوگاه‌های مسلمانان آواره روهینگیا

ابنا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: خطر شیوع بیماری به ویژه شیوع بیماری وبا در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا بسیار بالا و این موضوع واقعا نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سازمان جهانی بهداشت درباره خطر فزاینده شیوع وبا در اردوگاه های آوارگان در بنگلادش هشدار داد؛ جایی که حدود ۴۳۶ هزار مسلمان روهینگیایی آواره از ناآرامی های میانمار به آنجا پناه آورده اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، یک ماه از ورود این آوارگان به بنگلادش می گذرد و این آوارگان که در حدود ۶۸ اردوگاه و مراکز اسکان موقت در امتداد مرز قرار دارند، بدون دسترسی به آب آشامیدنی سالم و امکانات بهداشتی به سر می برند.

این اردوگاه ها که به سرعت به بزرگترین اردوگاه های آوارگان جهان تبدیل شده اند، همچنین با کمبود جدی مواد غذایی و دارو مواجه هستند.

سازمان جهانی بهداشت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: خطر شیوع بیماری به ویژه شیوع بیماری وبا در این اردوگاه ها بسیار بالا و این موضوع واقعا نگران کننده است.

در این بیانیه آمده است اوضاع واقعا بحرانی و چالش برانگیز شده است، مراکز پزشکی سیار برای این منظور بر پا شده و مقامات پزشکی بنگلادش اعلام کردند حدود چهار هزار و ۵۰۰ آواره روهینگیایی ظرف یک ماه گذشته به دلیل ابتلا به اسهال تحت درمان قرار گرفتند و حدود ۸۰ هزار کودک در برابر فلج اطفال و سرخک واکسینه شدند.

"عنایت حسین" از مقامات خدمات بهداشتی و درمانی بنگلادش نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: ما نهایت تلاش خود را در مواجهه با این چالش ها به کار خواهیم بست اما واقعا نگران هستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بنگلادش، گروه پزشکان بدون مرز نیز هفته گذشته هشدار دادند، این اردوگاه های آوارگان به دلیل وضعیت نامناسب در آستانه وقوع فاجعه قرار دارند و ارائه کمک های بشردوستانه گسترده برای این منظور ضروری است.