شناسهٔ خبر: 21367945 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور فرمانده کل ارتش:

جوانان در مسیر زندگی باید از دالان دفاع مقدس حرکت کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ دکتر محمدحسن نامی روز پنجشنبه در حاشیه چهاردهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه های استان البرز در جمع خبرنگاران در خصوص لزوم و تاثیرگذاری درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها، افزود: تدریس این 2 واحد درسی خوب هست ولی میزان آن کافی نیست و نباید اختیاری باشد.
وی اظهار داشت: آلمان کشوری بود که بعد از جنگ جهانی دوم خودش را با عنوان یک رشته درسی قرار داد و در رشته های دیگر از 2 تا 4 واحد اجباری و از پیش از دبستان بر روی فرزندان آن کشور کار کرد زیرا می دانست که شاکله وجودی آنان از آغاز تحصیل شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه بایستی برای نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس بایستی ظرفیت ایجاد کرد و یا به اساتید برنامه داد و دانشگاه ها را مجبور کنند که حتما برای حداقل رشته تحصیلی 2 واحد اجباری درنظر بگیرند.
امیرنامی با بیان اینکه اکنون این 2 واحد اختیاری نیز در بین دانشجویان از اقبال خوبی برخوردار است، گفت: حدود 84 - 80 درصد دانشجویان این 2 واحد درسی را انتخاب می کنند.
وی افزود: اکنون پیشرفت هایی که کشور پس از جنگ داشته همچون هسته ای، نانو، مولکولی، فضایی، ماهواره ای، موشک و... از دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه این مدیریت پیوسته شده با دفاع مقدس، اظهار داشت: لازم است این مدیریت را در دانشگاه ها و به خصوص از پیش دبستان و مهدکودک وارد کنیم و بایستی جوانان ما در مسیر زندگی از دالان دفاع مقدس حرکت کنند و زمانیکه جوان ایرانی دفاع مقدس را درک کند آن زمان است که در خود احساس غرور می کند.
مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی بیش از 4 میلیون مترمکعب از خاک ایران جدا شد که آخرین آن بحرین در زمان پهلوی بود که باید این موضوعات را نیز با استفاده از ابزار خود منتقل کنیم که یکی از بهترین ابزارها استفاده از فضای مجازی و افزایش تعداد واحدهای درسی دفاع مقدس در تمام مقاطع تحصیلی است.
وی افزود: ساخت بازی های کامپیوتری و اینترنتی در فضای مجازی از عملیات ها و دلاورمردیهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیز یکی دیگر از راهکارها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کودکانمان است زیرا بازی تاثیر بیشتری بر ذهن آنان به صورت سالیان متمادی می گذارد.
امیر نامی اظهار داشت: آمریکا اکنون به این نتیجه رسیده که برای سرنگونی جمهوری اسلامی حساب و بودجه ویژه ای در نظر بگیرد و در زمان دفاع مقدس خیلی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و مرتجع منطقه در مقابل ایران ایستادند و یک جنگ جهانی سوم در مقیاس کوچک بود ولی دفاع مقدس نگذاشت آنان به اهداف خود برسند.
وی گفت: اگر تئوری مقام معظم رهبری که برویم جلوتر بایستیم و دفاع کنیم، نبود، اکنون تهران وضعی بهتر از حلب و موصل نداشت و فقط جمهوری اسلامی ایران است که در منطقه با تبعیت از ولی فقیه توانست مقابل رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر هم پیمانانش بایستد و آن را متوقف کند.
وی افزود: ایران اسلامی اکنون نه تنها از خودمان و حریم ولایت دفاع کردیم بلکه از تمام کشورهای اسلامی دفاع کردیم چون آن ها وضعی بهتر از حلب و موصل نداشتند اگر این تئوری مقام معظم رهبری پیاده نمی شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*