شناسهٔ خبر: 21364782 - سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا | لینک خبر

7 تا 15 سالگی، آسیب پذیرترین سن در برابر بازی های رایانه ای است

صاحب‌خبر -

' خسرو کرد میهن ' روز پنجشنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای آذربایجان غربی در ارومیه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوجوانان در این سنین بیشترین آسیب روانی را از صحنه های نا متعارف بازی های رایانه ای متحمل می شوند.
وی با تاکید بر اینکه برخی از بازی های غیرمجاز خارجی به دنبال تضعیف مقدسات دینی است، گفت: امروزه استعمارگران با تولید بازی های رایانه ای نا متعارف، خواسته های فرهنگی خود را به کاربران تحمیل می کنند و به هتک حرمت مسجد، آیات قرانی، ائمه معصومین و سایر ارزش های دینی می پردازند.
وی با بیان اینکه مقابله با این بازی ها نیازمند عزم همگانی است، گفت: اگر در سال های آینده مبارزه با بازی های رایانه ای غیر مجاز به یک گفتمان ملی تبدیل نشود، بحران جدی به وجود می آید.
وی، بازی های رایانه ای را فرصتی برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های فن آوری اطلاعات و تقویت حافظه کاربران عنوان کرد و ادامه داد: در کنار این فرصت اگر والدین به بازی های رایانه ای غیرمجاز بی توجه باشند، با چالش بزرگی مواجه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز بر روی مزایای بازی های رایانه ای نباید موجب بی توجهی به خطرهای ناشی از آن شود، اظهار کرد: خطر بازی های رایانه ای غیرمجاز در سطح جامعه بسیار جدی است.
وی به اقدامات بنیاد ملی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: این بنیاد تعامل مناسبی با آموزش و پرورش دارد و با برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمان امور تربیتی اطلاعات کاملی در خصوص بازی های غیرمجاز به آنان می دهد و معلمان امور تربیتی نیز این موارد را به دانش آموزان منتقل می کنند.
وی با بیان اینکه شیوه برخورد بنیاد ملی بازی های رایانه ای در خصوص بازی های غیرمجاز 25 درصد سلبی و 75 درصد ایجابی است، اظهار کرد: این بنیاد به صورت مستمر اقدام به شناسایی مراکز فروش بازی های رایانه ای غیر مجاز کرده و با همکاری پلیس نسبت به جمع آوری بازی های غیر مجاز اقدام می کند.
وی با اشاره به اینکه مجازات سختی از سوی قوه قضائیه برای فروشندگان بازی های غیر مجاز صادر می شود، افزود: ویترین مراکز فروش بازی های رایانه ای باید از وجود بازی های منحوس و غیرمجاز پاک شود.
رئیس ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز با بیان اینکه تاکنون بازیسازان داخلی 220 بازی رایانه ای را تولید کرده و بنیاد ملی بازی های رایانه ای از آن حمایت کرده است، افزود: ایران از منابع انسانی قوی و بازیسازان توانمندی برخوردار است و اگر مسئولان اندکی نسبت به این موضوع دید مثبت داشته باشند، بازی سازان ایرانی بهترین بازی ها را در سطح بین المللی تولید می کنند.
کرد میهن با بیان اینکه بازی های رایانه ای وارد سبد خانوارها شده است، ادامه داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای سه هزار بازی خارجی را بررسی، ویرایش و مجوز نشر آن را در کشور صادر کرده است.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای آذربایجان غربی ارومیه از بیستم شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه با حضور بازی سازان مطرح استان آغاز بکار کرده است؛ هدف این نمایشگاه آشنا کردن خانواده ها، نوجوانان و جوانان با بازی های رایانه ای مجاز است.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*