شناسهٔ خبر: 21363584 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

۷۵ برنامه فرهنگی و هنری در گیلان اجرا می شود

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اجرا و برگزاری ۷۵ برنامه فرهنگی و هنری ویژه، همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد گیلان، فیروز فاضلی با بیان اینکه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس استان از ۱۱ دستگاه اجرایی تشکیل شده است، اظهار کرد: هر کدام از این دستگاه ها به صورت جداگانه برنامه های ویژه ای برای هفته دفاع مقدس اجرا می کنند.

وی سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و اداره کل کتابخانه های عمومی را از جمله دستگاه هایی برشمرد که در طول هفته دفاع مقدس به اجرای برنامه های مختلف می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برخی برنامه های این هفته توسط کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، گفت: برگزاری همایش بزرگ روحانیت و دفاع مقدس، پخش فیلم مستند، مشق ایثار وکربلا و شب شعر دفاع مقدس از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

وی  به اجرای نمایش خیابانی به همت حوزه هنری استان در هفته دفاع مقدس اشاره و اعلام کرد: نمایش صحنه ای «رقص روی یک پا» نیز در این هفته در رشت اجرا می شود.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس نشست کتابخوان ویژه دفاع مقدس نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مسابقه داستان کوتاه ۲۰ کلمه ایی نیز از دیگر برنامه ها است.

وی همچنین با اشاره به اجرای ۷۵ ویژه برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در ۱۳ شهرستان، اجرای نمایش خیابانی در شش شهرستان، برپایی شب شعر و خاطره در هشت شهرستان از مهم ترین این برنامه ها محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اکران فیلم دفاع مقدس در پنج شهرستان خبر داد و گفت: تجلیل از شهدای مدافع حرم،  برگزاری نشست تخصصی هنر و دفاع مقدس از دیگر برنامه های این اداره کل در گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.