شناسهٔ خبر: 21362508 - سرویس سیاسی
منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رئیس سیا خطاب به ترامپ: بهتر است به حرف‌هایت بیشتر توجه کنی

هایدن در ادامه افزود: «رئیس جمهور ترامپ نکاتی را بیان کرده که بسیار هیجانی بوده است. نمی خواهم از عبارت غیرقابل پیش‌بینی استفاده کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، رئیس پیشین سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا در گفتگو با این شبکه گفت: «اگر بنده این امکان را می داشتم تا با رئیس جمهور آمریکا (ترامپ) جلسه ای داشته باشم به او می گفتم که اطلاعات موجود را درباره مسئله کره شمالی مطالعه کند. ما اطلاعات بسیار زیادی در این خصوص داریم. درعین حال، به او پیشنهاد می کردم که درباره سخنرانی های علنی اش مراقب باشد زیرا همه به سخنان او توجه می کنند. درباره اظهارات خودجوش و لحظه ای او نیز می گفتم که آرام باشد و کمی عقب بایستد و احساس نکند باید در همه مسائل ورود پیدا کند. وقتی در سازمان سیا بودم به مدیران سیا که به هرجا می رفتند می گفتم وقتی با دوستانمان جلسه دارید می خواهم دو نکته را مدنظر داشته باشید: اولا شما تنها ابرقدرت در جلسه هستید و ثانیا اینکه دیگران این نکته را می دانند و لازم نیست این مسئله را بر آنها تحمیل کنید و یا به بیان دیگر، به گونه ای رفتار کنید که شما ابرقدرت نیستید. این نکته مربوط به آن نیست که آیا اولویت باید آمریکا باشد یا نباشد بلکه مسئله به نوع تعامل در سطح انسانی مربوط است. رئیس جمهور ایالات متحده باید بداند به علت موقعیتی که دارد بیش از هر فرد دیگری در اتاق مذاکرات، عظمت دارد و باید با اتکاء به این قدرت، آرام عمل کند.»

هایدن در ادامه افزود: «رئیس جمهور ترامپ نکاتی را بیان کرده که بسیار هیجانی بوده است. نمی خواهم از عبارت غیرقابل پیش‌بینی استفاده کنم. متحدان ما وقتی این سخنان را می بینند، آن را مصداق غیرقابل اتکاء بودن تفسیر می کنند. مسئله اصلی در این میان آن است که شاهد ذوب شدن نظم پس از جنگ جهانی دوم هستیم. این نظم جهانی با ایده های آمریکایی و با تکیه بر انرژی آمریکا بوجود آمده بود. این جریان طبیعی بوده است و همه آن را درک می کنند. اما حالا دیگر کشورهای جهان به رئیس جمهور آمریکا نگاه می کنند و اینکه او و کشورش درباره نقش آمریکا در دنیای جدید به چه می اندیشند. وقتی آقای رئیس جمهور (ترامپ) می گوید اولویت اول آمریکا است، دیگران می پرسند منظور او واقعا چیست؟ آیا منظور وی این است که آمریکا تنها باشد؟ دیگران این پرسشها را مطرح می کنند و به دنبال پاسخ این نوع سوالات هستند.»