شناسهٔ خبر: 21361905 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بهورزان مسوولیت خطیری در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دارند

نمایندگی گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح تروما، از راه‌اندازی اورژانس هوایی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: بهورزان علاوه بر این که مسوولیت‌های خطیری در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دارند در زمینه تروما، هم می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در همایش تجلیل از بهورزان و کارشناسان نمونه حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تقدیر از تلاشگران شبکه نظام سلامت، ارتقای کیفیت شاخص‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت روستاها را نسبت به شهرها، نتیجه تلاش بهورزان دانست .

وی با بیان این مطلب که امروزه ما در مراکز خدمات جامع روستایی و خانه‌های بهداشت در روستاها نسبت به شهرها موفق‌تر بوده‌ایم، تصریح کرد: در زمینه بهداشت مادر، کودک، بیماری‌های غیر واگیر نظیر دیابت، فشارخون و... خدماتی که توسط نظام شبکه سلامت و کمیته بهورزی انجام می‌گیرد، بسیار اثر بخش است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گسترش موفقیت نظام شبکه سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی را در کنترل بیماری‌های واگیر و تروما، خواستار شد .

دکتر یوسف‌زاده با اشاره به طرح تروما، از راه‌اندازی اورژانس هوایی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: بهورزان علاوه بر این که مسوولیت‌های خطیری در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دارند در زمینه تروما، هم می‌توانند نقش موثری داشته باشند .

وی طرح شبکه نظام سلامت را موفق‌ترین طرح در کشور خواند و گفت: این طرح الگویی برای کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شود .

دکتر یوسف زاده در پایان ضمن تقدیر از تلاشگران حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارتقای جایگاه نظام شبکه سلامت را طی ماه‌های آتی، از جمله پروژه‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و اظهار امیدواری کرد این مهم، پاداش مناسبی برای عملکرد و فعالیت‌های مثمر ثمر این قشر پرتلاش باشد .

انتهای پیام