شناسهٔ خبر: 21359755 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

بازداشت 3 تروریست مالزیایی مرتبط با داعش و تروریست عربستانی

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پلیس مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد این افراد مظنون همه از شهروندان مالزی بوده و از 8 تا 10 سپتامبر (17 تا 19 شهریور) توسط بخش ویژه مبارزه با تروریسم 'بوکیت امان' در ایالت های پراک، سلانگور و ملاکا دستگیر شدند.
به نوشته تارنمای روزنامه استار، نخستین مظنون که یک مرد 21 ساله وفادار به گروه تروریستی داعش است 8 سپتامبر (17 شهریور) در 'باگان سرای' در ایالت پراک بازداشت شد. وی از اول سال جاری با این گروه تروریستی همکاری کرده و با گروه های تروریستی ابوسیاف و القاعده هم همکاری دارد.
این مظنون همچنین اعلام کرد که دستورالعمل هایی از دکتر 'محمود احمد' یک سرکرده مالزیایی تروریست ها در فیلیپین و یک کارشناس بمب گذاری عربستان سعودی برای تولید دستگاه های انفجاری دریافت کرده است.
این مظنون 21 ساله مالزیایی همچنین تلاش کرد در سه نوبت بمب گذاری کند و از خانه اش هفت تیر و تفنگ های ام- 16 و 'ای.کی – 47' همراه با یک نارنجک دستی به دست آمد.
بنابراین گزارش، وی همچنین قصد حمله به اماکن عبادت مسلمانان را داشته است.
مظنون دوم یک فروشنده 38 ساله است که 10 سپتامبر به اتهام تولید پرچم های داعش و همکاری با این گروه تروریستی دستگیر شد.
این مظنون نیز برنامه ریزی کرده بود به جنوب فیلیپین و یا راخین میانمار رفته تا به گروه های مرتبط با داعش بپیوندند.
براساس گزارش پلیس مالزی، آخرین مظنون دستگیر شده یک راننده اتوبوس 41 ساله است که 10 سپتامبر (19 شهریور) دستگیر شد و برنامه ریزی کرده بود اواخر امسال به گروه تروریستی داعش در سوریه بپیوندد.
پلیس مالزی طی یک ماه گذشته نیز 2 عراقی از سرکردگان داعش در عراق را به همراه 17 مظنون به فعالیت های تروریستی دیگر بازداشت و یک عملیات تروریستی در آیین پایانی بازی های جنوب شرق آسیا در کوالالامپور را خنثی کرد.
پلیس مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون بیش از 340 متهم فعالیت های تروریستی را بازداشت کرده است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*