شناسهٔ خبر: 21359752 - سرویس فرهنگی
منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

راهیابی فیلم مستندساز تبریزی به کلکته/

پانگار "عظیمی" از تبریز تا کلکته

نصر: فیلم مستند "پانگار" ساخته "سعادتعلی سعیدپور"، فیلم‌ساز تبریزی به جشنواره ماهانه فیلم‌های فرهنگی کلکته در کشور هند راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، فیلم "پانگار" با نگاهی به زندگی "رحیم عظیمی" جوان معلول تبریزی ساخته شده که از پاهایش به جای دست کمک گرفته و علاوه بر انجام امور روزمره و تحصیل در دانشگاه، به هنر نگارگری نیز می پردازد.

"پانگار" محصول موسسه سینمایی برگزار سبز اصفهان است که با حضور در این جشنواره در بخش ویژه فیلم‌هایی با موضوع معلولیت به نمایش در آمده و رقابت می کند.

 "فستیوال بین‌المللی فیلم‌های فرهنگی کلکته"، عضو رسمی موسسه فیلم بریتانیا و انجمن فیلم لینکلن آمریکا است که از سال 2016 آغاز به کار کرده و رویدادی ماهانه و آنلاین است که در آن 20 فیلم از سراسر جهان در هر شاخه انتخاب می شوند و منتقدان در نهایت یک فیلم را از هر شاخه به عنوان برگزیده معرفی می کنند.

گفتنی است، در این فستیوال در پایان سال نیز تمام فیلم‌های برگزیده در شاخه های گوناگون با هم به رقابت می پردازند و جایزه "روباه طلایی" به بهترین برگزیده ها داده می شود. 

شایان ذکر است، رخدادهای ماهانه این فستیوال در پایان هر ماه در سینمای ایندیانا که یکی از شناخته شده ترین سالن های فیلم کلکته است، برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/