شناسهٔ خبر: 21358123 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یادداشت

چرا ایران برد؟ چرا آمریکا باخت؟

بازی ایران و آمریکا دو فاز داشت. فاز اول دو ست ابتدایی بود که ما این ست‌ها را به آمریکا واگذار کردیم. آمریکا در این دو ست با یک ترکیب خیلی خوب و منسجم در زمین ظاهر شد و در تمام فاکتورها از قبیل دریافت، سرویس، حملات قدرتی و سرعتی خیلی خوب کار کرد. همچنین پاسور آنها در این دو ست واقعا عالی کار کرد و ایران چاره‌ای جز باختن ست نداشت.

صاحب‌خبر -

اما در ست‌های بعدی به نظر من عامل برد ایران و باخت آمریکا، مربیان و کادر فنی تیم‌ها بودند. کادر فنی ایران با آوردن جواد معنوی‌نژاد به بازی، توانست قدرت حمله تیم ما را بالا ببرد و آمار حملات ما بسیار بالا رفت. جان اسپرو هم در ست‌های سوم و چهارم و پنجم با تغییر ترکیب تیمش با دست خودش عامل باخت تیمش شد.

بعد از مسابقه‌های لیگ جهانی که تیم ایران عملکرد خوبی نداشت، مسلم است که بازیکنان و کادر فنی خوب کار کردند. همچنین مدیریت سعید معروف در زمین در برد مقابل آمریکا نقش داشت. بردن آمریکا کار آسانی نیست. آمریکا تیم خوب، باسیستم و با تاکتیک در والیبال روز جهان است.

کولاکوویچ با آرامشی که دارد خیلی با حوصله تیم را هدایت کرد و از تمام ظرفیت‌های تیم استفاده نمود. ما تا پیش از آمدن جواد معنوی‌نژاد آمار حمله‌مان آنقدر خوب نبود که بتوانیم برنده بازی باشیم اما پس از حضور معنوی‌نژاد در زمینه آمار تیم بسیار بهبود پیدا کرد. ما در ست سوم 19 امتیاز از حمله گرفتیم در حالی که استاندارد این امتیاز 14 است و کار ما در این زمینه خیلی خوب بود. ما در توپ‌های برگشتی خیلی خوب کار کردیم و این نشان می‌دهد کادر فنی و کولاکوویچ به شناخت خوبی از تیم رسیده است و از تمام ذخیره‌هایش به نحو احسن می‌تواند استفاده کند.

رضا مومنی‌مقدم

کارشناس والیبال