شناسهٔ خبر: 21356308 - سرویس سیاسی
منبع: مشرق | لینک خبر

چرا معاون شهردار مردم تهران را بی‌فرهنگ می‌داند؟

رئیس مستعفی شرکت راه و آهن که به عنوان معاون حمل و نقل شهرداری تهران منصوب شده است فرهنگ رفت و آمد مردم تهران را مقصر اصلی ترافیک پایتخت معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق -فرار از مسئولیت و مشکلات را به گردن مردم انداختن، در شهرداری تهران و مدیریت اصلاح‌طلبانه کلید خورد.

در همین رابطه «محسن پورسیدآقایی» معاون حمل و نقل شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری چه برنامه‌ای برای حل معضل ترافیک دارد، بیان کرد:‌ «تا مردم نخواهند ترافیک حل شود و تا مردم همکاری نکنند واقعا هیچ کسی نمی‌تواند مشکل کسی را حل کند.»

وی افزود: «واقعا ترافیک مصداق این آیه قرآن است که تا قومی نخواهد سرنوشت خود را تغییر دهد، سرنوشتش تغییر نمی‌کند.»

سئوال اساسی اینجا است که چرا مردمی که گرفتار ترافیک هستند و هر روز ساعت‌ها در ترافیک وقت‌شان تلف می‌شود و در انتها با اعصاب خورد به مقصد می‌رسند خواهان حل این معضل شهری نیستند که معاون شهردار تهران با ادبیاتی طلبکارانه آنان را قسمتی از معضل و مشکل خود معرفی کند. این درحالی است که معاون نجفی بایستی به سئوال راهکار شهرداری برای حل معضل ترافیک تهران پاسخ می‌داد اما در انتها بدون ارائه هیچ برنامه‌ای تنها مردم را مقصر این ماجرا جلوه داد.

سخنان وی این سئوال را به‌وجود می‌آورد که اگر ترافیک مشکل مردم است و آنها باید آنرا حل کنند پس مدیریت شهری چه وظایفی دارد؟

معاون حمل و نقل شهرداری تهران درشرایطی مردم تهران را به بی‌فرهنگی متهم می‌کند که حسین مرعشی عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان پس از رای آوردن لیست امید در تهران بیان کرده بود که تهرانی‌ها چون به اصلاح‌طلبان رای دادند به بلوغ سیاسی رسیده‌اند.

پورسید آقایی، در زمان دولت یازدهم مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود که پس از حادثه تلخ قطار تبریز مشهد و کشته و زخمی شدن دهها تن از هموطنان آذری، از سمت خود استعفا داد.