شناسهٔ خبر: 21356227 - سرویس اقتصادی
منبع: مهر | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تهیه گزارش رفع موانع تولید در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت

وزیر صنعت با بیان اینکه منافع مصرف کننده‌ با حمایت تعرفه‌ای کامل از کالاهای تولید داخل تامین می‌شود، گفت: سازمان حمایت تهیه گزارش‌های کارشناسی برای رفع موانع تولید را در دستور کار قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری پس از پایان مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در این جلسه عملکرد سال مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۵ با حضور اکثریت اعضای مجمع مورد بررسی قرار گرفت.

وی استفاده از روش‌های نوین کنترل، رصد و پایش بازار کالا و خدمات توسط سازمان را از خروجی‌های مهم جلسه دانست و افزود: روش‌های نوین کنترل بازار، بار فعالیت‌های جاری فیزیکی سازمان در کنترل و نظارت بر بازار را به حداقل کاهش خواهد داد.

رییس مجمع عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، استفاده از شبکه‌های مردمی و ایجاد یک مطالبه عمومی در مردم برای کنترل بازار را به عنوان خروجی دیگر این جلسه اعلام کرد و گفت: حضور و همراهی مردم برای کنترل اجحاف و خروج از قوانین و مقرررات حاکم به عنوان یک نیاز ضروری برای رسیدگی به حوزه بازار در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آن را مورد توجه ویژه خود قرار خواهد داد.

شریعتمداری این سازمان را حامی تولید کنندگان نیز دانست و ادامه داد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید در حوزه حمایت از تولیدکنندگان نیز نقش اساسی خود را همگام با حمایت از مصرف کنندگان ایفا کند که نقش حمایتی سازمان با تهیه گزارش‌های کارشناسی برای رفع موانع تولید در دستور کار سال ۹۶ قرار دارد.

وی نظام‌های تعرفه‌ای موجود در کشور را یکی از مهمترین نظام‌های حمایتی دانست و افزود: کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند حتماً باید مورد حمایت تعرفه‌ای کامل به صورت زماندار و هدفمند قراربگیرند تا فعالیت‌های تولیدی در کشور نیز بتوانند منافع مصرف کننده را مورد توجه جدی قرار دهند.