شناسهٔ خبر: 21354701 - سرویس فرهنگی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستاورد جشنواره خیابانی تئاتر مریوان اعلام امنیت در مرزهای ایران

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری این جشنواره در نقطه صفر مرزی مریوان نشان از امنیت پایدار این منطقه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مهدی شفیعی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان این مطلب اظهار داشت:واگذاری مدیریت جشنواره دوازدهم در تمامی بخش‌ها به مسئولین شهرستان مریوان موجب ارتقاء سطح کیفی این جشنواره در این دوره شد. دستاورد جشنواره خیابانی تئاتر مریوان اعلام امنیت در مرزهای ایران
فرماندار مریوان نیز در این مراسم از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان برای پوشش همه جانبه اخبار این جشنواره در رسانه استانی و ملی تقدیر کرد.
محمد شفیعی در ادامه گفت:: با هدف فراهم کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری بهتر این جشنواره، ۴۰۰ میلیون تومان به ساخت سالن پلاتو این شهر اختصاص داده شده است.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بیش از سایر تئاتر‌ها بر پایه مردمی‌بودن استوار است.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: از ویژگی‌های مهم جشنواره امسال اضافه شدن بخش کودک و نوجوان و برگزاری جلسات نقد و بررسی و حضور اساتید کانون منتقدان ایران بود.
دردوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، ۴۱۰ بازیگر تئاتر در قالب ۳۶ گروه از استان‌های سراسر کشور و ۶ گروه خارجی از کشورهای اسپانیا، برزیل، اوکراین، آذربایجان، فرانسه و اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.
در مجموع ۴۲ اثر در ۴ روز، ۱۲۱ بار در پارک ها، خیابان‌ها و روستاهای مریوان به اجرا درآمد.