شناسهٔ خبر: 21354228 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

یک پایگاه خبری باکو :

قصد جمهوری آذربایجان برای خرید'گنبد آهنین'

باکو – ایرنا – یک رسانه چاپ باکو، هدف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ازسفر به فلسطین اشغالی را اجرای قرارداد خرید سامانه ضد موشکی 'گنبد آهنین' و خرید تجهیزات نظامی عنوان کرد و نوشت : جمهوری آذربایجان تاکنون پنج میلیارد دلار تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی خریده است .

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری روسی زبان'حقین . آذ ' (haqqin.az ) ، روز چهارشنبه در گزارشی به جزییات سفر ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به سرزمین های اشغالی فلسطین پرداخت و افزود:هیچ تردیدی نیست که در این سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در باره طیف گسترده از همکاری های نظامی و فنی این کشور و رژیم صهیونیستی بحث و نیز امکان خرید تجهیزات نظامی دیگر از رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.
سفرذاکرحسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ی این هفته به دعوت آویگدور لیبرمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرد.
به گزارش پایگاه خبری ' حقین . آذ ' وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در نخستین سفر رسمی به سرزمین های اشغال که در یک رژیم بسته انجام می گیرد با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و از مجسمه یاد بود قربانیان هولوکاست زیارت کرد ولی در باره دیدار های دیگر و مذاکرات انجام گرفته هیچ گزارشی ارایه نکرد .
این منبع خبری خاطر نشان کرد ، در گزارش های رسمی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از بازدید ذاکر حسن اف از برخی واحد های نیروی نظامی و صنایع دفاعی اسراییل خبر داده شده است .
این منبع خبری خاطر نشان کرد ، جمهوری اذربایجان تا به حال تجهیزات نظامی به بهای پنج میلیارد دلار از اسراییل خریداری کرده است و همه این تجهیزات نظامی در ارتش جمهوری آذربایجان به کار گرفته شده است .
'حقین .آذ ' چند سامانه موشکی ضد تانک ، سامانه ضد موشکی ' باراک – 8 ' ، پهپادهای نظامی مدل مختلف از جمله پهپادهای تهاجمی ، قایق های گشت زنی تندرو ، سیستم رادار و نیز ابزارهای جنگ الکترونیک را از جمله تجهیزات نظامی دریافت شده از سوی جمهوری آذربایجان از اسراییل عنوان کرد.
این منبع خبری افزود: چنین به نظر می رسد در این سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان علاوه بر بررسی امکانات دریافت تجهیزات نظامی، آشنایی با مهارت های رزمی و تاکتیک نظامیان رژیم صهیونیستی نیز تجربه مدیریت نیروهای نظامی مد نظر می باشد .
'حقین . آذ ' با اشاره به اینکه این سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با برگزاری، بزرگترین رزمایش نظامی نیروهای اسراییلی در 20 سال اخیر، مصادف بوده است ، افزود : با اطمینان کامل می توان گفت ، پس از این سفر شاهد تقویت همکاری های جمهوری آذربایجان و اسراییل در حوزه نظامی خواهیم شد .
خاورم ** 337**1579** انتشار : مرضیه فاتحی

انتهای پیام /*