شناسهٔ خبر: 21354189 - سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول: همه امور جشنواره تئاتر مریوان به هنرمندان واگذار شده است

سنندج - ایرنا - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: واگذاری همه امور به هنرمندان و حضور همیشگی و مسئولانه مردم در نقد و اجرای نمایش ها از نکات برجسته جشنواره تئاتر بین المللی مریوان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی شفیعی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: یکی از ویژگی های این دوره جشنواره، واگذاری مدیریت در همه بخش ها به مسئولان و هنرمندان شهر مریوان بود.
وی افزود: علاوه بر اینکه مدیریت و سازماندهی این جشنواره توسط هنرمندان و دست اندرکاران مریوانی انجام شد و در سایر بخش های مدیریتی و اجرایی تمام هنرمندان برجسته تئاتر خیابانی حضور داشتند.
شفیعی با اشاره به اینکه نگاه مدیران به هنر نمود خوبی در برگزاری جشنواره داشته است، تاکید کرد: دبیر این جشنواره از هنرمندان خوش فکر مریوانی است و در یکسال گذشته بعد از اختتامیه دوره یازدهم جشنواره تئاتر مریوان به عنوان دبیر انتخاب و از آن زمان دبیرخانه جشنواره فعال بوده است.
وی ادامه داد: اگر شاهد حضور کشورهای خارجی و تعداد بیشتر گروه های داخلی در این دوره هستیم بخش مهمی از آن حاصل مدیریت خوب دبیر جشنواره دوازدهم بوده است.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که همگرایی تمام مدیران و هنرمندان تئاتر هر سال افزایش یابد برای اینکه تقویت همگرایی و هم افزایی از ضرورت های کیفی برگزاری جشنواره است.
وی یادآور شد: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در نقطه صفر مرزی نشان دهنده امنیت مطلوب و ایده آل این نقطه از ایران اسلامی است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه 18 شهریور آغاز شد و در مدت چهار روز 41 گروه نمایشی از استان های مختلف و برخی کشورهای خارجی 121 بار در پنج بخش در خیابان ها، میادین، پارک ها، نزدیکی دریاچه زریوار و روستاهای اطراف مریوان اجرای عمومی دارند.
آیین اختتامیه این جشنواره با معرفی گروه های برتر در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان بکار خود پایان داد.
شهرستان مریوان در 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
6108/9102/1772

انتهای پیام /*