شناسهٔ خبر: 21349915 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

سفیر آفریقای جنوبی در ایران:

آفریقای جنوبی از تحریم‌ علیه ایران، متضرر شد

سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت، کشورش در موضوع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، متضرر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ویلیام مکس آرچی وایت هد 'Archie Whitehead' ظهر امروز در جلسه مشترک سفیر کشور آفریقای جنوبی با تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار شد، با ابراز خشنودی از حضور در استان زنجان، اظهار کرد: بازدیدهای صورت گرفته باید عملیاتی بوده و از آن برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه به دنبال رابطه اقتصادی خوب بین ایران و آفریقای جنوبی هستیم، تصریح کرد: در این راستا ابتدا باید دو طرف از هم شناخت خوبی داشته باشند.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه این کشور یکی از کشورهای پیشرفته دنیا است، اضافه کرد: نخستین عمل قلب باز در این کشور صورت گرفته است.
وایت‌هد با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی از جمله کشورهای پیشتاز در حوزه نانوتکنولوژی است، افزود: بین ایران و آفریقای جنوبی مشترکات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه باید موانع موجود بر سر راه تعامل دو کشور ایران و آفریقای جنوبی به ویژه در بخش اقتصادی رفع شود، ابراز کرد: آفریقای جنوبی 56 میلیون نفر جمعیت داشته و مواد معدنی را به کشورهای مختلف صادر می‌کند.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه آمادگی واردات ماشین آلات از ایران به این کشور وجود دارد، تصریح کرد: در یک بازه زمانی 70 درصد نفت این کشور از ایران وارد می‌شد که تحریم‌ها در این بین مشکلاتی را ایجاد کرد.
وایت‌هد تاکید کرد: در موضوع تحریم‌ها علیه ایران کشور آفریقای جنوبی نیز متضرر شد.
وی با بیان اینکه شرکای تجاری آفریقای جنوبی عمدتا از چین و ایالات متحده آمریکاست، اضافه کرد: این کشور با همه کشورها رابطه دارد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با تاکید بر اینکه سیستم بانکی این کشور یکی از بهترین سیستم‌های بانکی در دنیاست، گفت: بازار بورس این کشور رتبه 26 دنیا را در اختیار دارد.
وایت‌هد با بیان اینکه کشور آفریقای جنوبی بار دیگر به دنبال احیای صنعت نساجی خود است، تصریح کرد: 25 هزار کارگر صنعت نساجی این کشور به دلیل وجود کارگران ارزان چینی بیکار شدند.
انتهای پیام/و