شناسهٔ خبر: 20835696 - سرویس اقتصادی
منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

در دولت یازدهم رشد منفی ۵/۱۰ درصدی صنعت به مثبت تبدیل شد

صاحب‌خبر -

نعمت زاده گفت: رشد منفی ۱۰.۵ درصدی بخش صنعت در سال ۹۲ با مساعدت همگان و صبر و بردباری صنعتگران و کارآفرینان به بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.وی افزود: دردولت یازدهم رشد منفی ۱۰.۵ درصدی صنعت به مثبت تبدیل شد
به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده» دیروز در پایان آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران افزود: در طول چهار سال گذشته مشکل خاصی وجود نداشته، زیرا همواره همکاری و محبت آحاد مردم و مسئولان را با خود داشتم، اما در آغاز اصلاح وضعیت صنعت در شروع بکار دولت یازدهم با آشفتگی‌ها، رکود فراوان و رشد منفی مواجه بودیم.
وی بیان داشت: در این روزهای پایانی حضور در مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه آحاد جامعه را به امر تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی جلب می‌کنم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، همه مسئولان و حکم عقل است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید توجه کنیم که ایران کشور ماست و باید با استفاده از تولیدات و محصولات داخلی، به ایجاد اشتغال برای جوانان خود بپردازیم. وی ابراز امیدواری کرد آحاد مردم و مسئولان با مشارکت یکدیگر زمینه‌های تبدیل کشور به کشوری صنعتی و مقتدر را در عرصه علمی و فنی فراهم کنند.
نعمت زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اولویت‌های دولت دوازدهم برای حمایت از تولید، تصریح کرد: در زمینه صنعت و معدن باید حمایت منطقی و همه جانبه از تولید داخلی و اشتغال انجام شود. وی ادامه داد: در زمینه تجارت، باید به صادرات توجهی ویژه داشت و موانع موجود در بخش‌های بین‌الملل، همچنین روابط بانکی و سیاسی باید رفع شود تا تجار و فعالان اقتصادی بتوانند کار کنند.
این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: تامین کالاهای داخلی که در دولت یازدهم به وفور انجام شده، باید کماکان با کیفیت و رقابت پذیری بیشتر تداوم یابد.
نعمت زاده بر لزوم رسوخ فناوری‌های جدید و نوین در صنعت تاکید کرد و گفت: باید تا آنجایی که ممکن است صنایع کشور دانش بنیان شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی اینجانب در بخش تولید ادامه خواهد یافت، زیرا از کودکی در همین بخش فعال بوده و یاد گرفته ام. وی ادامه داد: اینجانب از حدود یک سال پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت ملت بوده و هستم و تا زمانی که جان در بدن دارم به انجام وظیفه و ادای دین خواهم پرداخت.