شناسهٔ خبر: 20835676 - سرویس فرهنگی
منبع: ایکنا | لینک خبر

کارگاه تئوری و عملی تعزیه در شوش برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: کارگاه تئوری و عملی تعزیه 16 و 17 شهریورماه با حضور اسماعیل مجللی از تعزیه‌خوانان و پژوهشگران عرصه تعزیه کشور در شوش برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

خلیل ضرغام‌پور، مدیر کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: کارگاه تئوری و عملی تعزیه 16 و 17 شهریورماه با حضور اسماعیل مجللی از تعزیه‌خوانان و پژوهشگران عرصه تعزیه کشور با محوریت دفتر انجمن هنرهای نمایشی شوش دانیال با همکاری کانون تعزیه استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با هدف ساماندهی گروه‌های شبیه‌خوانی و بالابردن اطلاعات گروه‌های شبیه‌خوانی استان برگزار می‌شود.

ضرغام‌پور گفت: کانون تعزیه استان در حال تدوین طرحی است که بتواند بر اساس آن رابطی میان گروه‌های تعزیه شهرستان‌ها و کانون تعزیه در استان تعیین کند تا بتواند گروه‌های تعزیه را در استان ساماندهی و آنها را شناسنامه دار کند. فراخوان این طرح در روزهای آینده منتشر می‌شود.

مدیر کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان عنوان کرد: علاوه بر این، کارگاه آموزش تعزیه با محوریت کانون هنرهای نمایشی رامهرمز، 27 مرداد در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می‌شود. این کارگاه با حضور رضا حسنی استاد تعزیه و ویژه شهرهای شرقی برگزار می‌شود.