شناسهٔ خبر: 20823681 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

دستگیری ۶ تن در ارتباط با خشونت‌های شارلوتزویل / ورود اف بی آی به روند تحقیقات + تصاویر

71402

عامل حمله شارلوتزویل به همراه دو تن دیگر که اهل ویرجینیا نیستند اکنون در بازداشت پلیس قرار دارند و علاوه بر آنها سه مرد دیگر هم در ارتباط با این خشونت‌ها بازداشت شدند. در همین حال دادستان کل آمریکا از ورود اف بی آی و وزارت دادگستری به روند تحقیقات درباره خشونت‌های اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جف سشنز، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات درباره خشونت‌های اخیر آغاز شده و با حمایت کامل وزارت دادگستری ادامه می‌یابد.

او گفت: خشونت و مرگ و میر ناشی از حمله خشونت آمیز در شارلوتزویل حمله به قانون و عدالت آمریکا بود. زمانی که چنین اقداماتی از تعصب و تنفر نژادی نشات می‌گیرد، این خیانت به اصلی ارزش‌های ماست و قابل تحمل نیست. عدالت پیروز خواهد شد.

از سوی دیگر، معترضان شنبه شب تجمع اعتراض‌آمیزی علیه خشونت‌های اخیر برگزار کرده و شعار سر می‌دادند و بنرهایی در دست داشتند. گرچه پلیس تعدادی خودرو را توقیف کرد اما اعتراضات عمدتا مسالمت‌آمیز بود و فردی بازداشت نشد. یک گردهمایی مسالمت‌آمیز دیگر هم شنبه شب در لس‌آنجلس برگزار شد.

این گردهمایی در اعتراض به وقایع روز شنبه در شهر "شارلوتزویل" در ایالت ویرجینیا برگزار شد. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه صدها تن از تجمع‌کنندگان و مخالفان آنها، در آستانه اجتماع موسوم به «اتحاد راست»، با پرتاب بطری‌های آب و استفاده از اسپری‌های شیمیایی با یکدیگر درگیر شدند و پلیس ضد شورش برای متفرق کردن آنها تلاش کرد.

در جریان درگیری‌ها، یک خودرو به سمت گروهی از مخالفان راست‌گرایان هجوم برده و بر اساس اعلام منابع خبری یک زن در این حادثه کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. عامل این حمله به قتل شبه‌عمد متهم است.

علاوه بر این، دو نیروی پلیس هم در جریان سقوط بالگردشان در حاشیه همین شهر کشته شدند.

انتهای پیام