شناسهٔ خبر: 20818983 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

یک کشته و 20 زخمی در تظاهرات نژادپرستان در ویرجینیای آمریکا

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در پی ورود خودرو به جمعیت مخالفان نژادپرستان در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیای آمریکا، یک نفر کشته و 20 تن مجروح شدند.
درگیری ها زمانی آغاز شد که گروه های نژادپرست و راست گرایان افراطی برای تظاهرات در مخالفت با برچیدن یک مجسمه از پارکی در این شهر آماده می شدند.
این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم است که حامی برده داری بوده و تندیسش در پارک موسوم به «رهایی» (Emancipation) قرار دارد.
نژادپرستان با شعارهای فاشیستی با مخالفان درگیر شدند و بدنبال آن فرماندار ایالت ویرجینیا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
ورود خودرو به مسیر جمعیت تظاهرکننده منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت تعداد زیادی شد.
درحالی که پلیس همچنان مشغول پراکندن تظاهرکننندگان است، هنوز آمار دقیقی از مجروحان برخورد خودرو اعلام نشده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این خشونت ها در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن این حادثه، مردم این کشور را دعوت به اتحاد کرد و نوشت: هیچ جایی برای این گونه خشونت ها در آمریکا نیست.
«ملانیا ترامپ» همسر وی ضمن تایید آزادی بیان، به محکوم کردن آن پرداخت و گفت: از خشونت چیزی حاصل نمی شود.
«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز به این خشونت ها واکنش نشان داد و نوشت: درکنار رئیس جمهوری علیه نفرت و خشونت ایستاده ام. آمریکا وقتی بهترین است که ما در کنار هم باشیم و با تفرقه افکنان مبارزه کنیم.
بسیاری از مقام ها و شخصیت های سیاسی آمریکا، از جمله «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان این کشور نیز به محکوم کردن خشونت و نفرت پرداختند.
همچنین واکنش «بن رودز» مذاکره کننده پیشین آمریکا در برجام به تظاهرات ویرجینیا نیز جالب توجه است. وی در حساب توئیتر خود نوشت: فراموش نکنیم که جنایت های مرتبط با نفرت، حمله به مساجد و چنین تعصبات بی سابقه ای در آمریکا افزایش یافته.
بن رودز همچنین به پرتاب بمب به مسجدی در مینه‌سوتا در هفته پیش اشاره کرد و افزود که ورود خودرو به داخل جمعیت در پی آن حادثه روی می دهد.
شبد**9416**9122**مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*