شناسهٔ خبر: 20818496 - سرویس بین‌الملل
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جنگ بیولوژیک، حربه آمریکا برای نابودی یمنی‌ها

پایگاه خبری النجم الثاقب گزارش داد، گسترش شیوع وبا و مننژیت در یمن حربه آمریکا و مزدورانش است که در عملیات نظامی علیه ملت بی‌پناه یمن به بن‌بست رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

وخامت اوضاع بهداشت و معیشت در یمن تهدیدی بی‌سابقه شده است و میلیون‌ها نفر نیاز شدیدی به کمک‌های غذایی، بهداشتی و پزشکی دارند که این امر نهادهای بشردوستانه را به زحمت انداخته است.

ماتیو تولر، سفیر آمریکا در یمن در مصاحبه با رادیو «پی‌آر‌آی» بدون اشاره به تجاوزها و حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن مدعی شد: این یک جنگ داخلی است، یمنی‌ها با یکدیگر می‌جنگند و تا زمانی که ما به برخی از مکانیسم‌ها دست یابیم تا یمنی‌ها را به امتیازدهی‌های سیاسی وادار سازیم، نزاع ادامه خواهد داشت. اما در واقع این آمریکاست که جنگ در یمن را مدیریت می‌کند و از طریق انعقاد معاملات تسلیحاتی با شیخ‌نشین‌ها به دنبال احیای اقتصاد مرده خویش است کما این‌که آمریکا به دنبال راه‌حل و راهی برای تسلط بر دومین آبراهه مهم بین‌المللی یعنی گذرگاه «باب المندب» است. دولت آمریکا هم که اذعان کرده عملیات نظامی در یمن به بن‌بست رسیده، جنگی غیراخلاقی علیه ملت یمن به راه انداخته است و آن هم بازی با جان انسان‌هاست، به گونه‌ای که برخی طرف‌های مسئول در یمن اعلام کردند که عربستان مراکز حیاتی مثل منابع آب آشامیدنی را با سلاح‌های بیولوژیک هدف گرفته تا بیماری‌هایی مثل وبا و مننژیت را در یمن گسترش بدهد. / فارس