شناسهٔ خبر: 20804040 - سرویس بین‌الملل
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترامپ یک کشور دیگر را به حمله نظامی تهدید کرد/ واکنش پنتاگون

بین الملل > آمریکا - واکنش‌ها به جنگ لفظی کره شمالی و آمریکا فروکش نکرده که رئیس جمهوری ایالات متحده یک کشور دیگر را به حمله نظامی تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، وب سایت خبرگزاری رویترز، به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون)  صبح امروز اعلام کرد که این نهاد نظامی هیچ گونه دستوری از سوی ریاست جمهوری مبنی بر حمله نظامی به ونزوئلا دریافت نکرده است. این در حالی است که شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده ونزئلا را تهدید به حمله نظامی کرده است.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داده است: ترامپ روز جمعه در باشگاه گلف خود در نیوجرسی به خبرنگاران گفت: برای ونزوئلا گزینه های پیش روی زیادی داریم، از جمله حمله نظامی!

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای نظامی این کشور یک عملیات نظامی احتمالی را رهبری خواهند کرد یا خیر، گفت: «ما در این مورد صحبت نخواهیم کرد. اما یک عملیات نظامی، یک گزینه نظامی مسلماً چیزی است که ما تعقیب خواهیم کرد».

بر همین اساس خبرگزاری رویترز گزارش داد: «اریک پاهون» سخنگوی پنتاگون با ارجاع دادن سئوالات مطروحه به مقامات کاخ سفید اعلام کرد: «تاکنون هیچ دستوری به پنتاگون داده نشده است».

رئیس جمهوری ایالات متحده درحالی حمله نظامی به ونزوئلا را مطرح می کند که دولتش در بحران شبه جزیره کره قرار گرفته است.

مقامات ونزوئلا به تهدید روز گذشته دونالد ترامپ واکنش های تندی نشان داده اند، تا حدی که تماس رئیس جمهوری این کشور با ترامپ بی نتیجه ماند از سوی واشنگتن پاسخی داده نشد. (اینجا)

وزیر دفاع ونزوئلا هم در واکنش به این تهدید گفت: حمله نظامی به ونزوئلا اقدامی از روی حماقت و دیوانگی است.

ونزولا اواخر سال 2016 وارد بحران اقتصادی به دلیل سیاست های نفتی مادورو شد. این کشور تا مرز قحطی پیش رفته است و تظاهرات مردمی تا کنون بیش از ده ها کشته برجای گذاشته است. وضعیت این کشور داد مجامع حقوق بشری را در اورده است.

به همین سبب رئیس جمهوری ایالات متحده این وضعیت را خونبار توصیف کرده است و روز گذشته در یک جلسه پرسش و پاسخ درباره وضعیت کاراکاس گفت: مردم در ونزوئلا در رنج به سر می‌برند و هر روز می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم که یکی از آنها در صورت نیاز و ضرورت گزینه نظامی است.

به گزارش خبرآنلاین، کاربران شبکه های اجتماعی در آمریکای لاتین، به شدت به اظهارات ترامپ واکنش نشان داده اند، عمده واکنش ها مبنی بر این است که ترامپ می خواهد آمریکای لاتین را به خاک و خون بکشاند، برخی دیگر نیز نوشته اند که اگر ترامپ به ونزوئلا حمله کند ایالات متحده هم از بین خواهد رفت.

آمریکا در هفته گذشته، دو نقطه مهم از جهان را تهدید به حمله نظامی کرده است، او بی صبرانه مشتاق یک جنگ افروزی تازه است، حال باید دید مقامات ایالات متحده آمریکا، اروپا  و متحدان ونزوئلا به این تهدید تازه ترامپ چه واکنشی نشان خواهند داد ؟

52310