شناسهٔ خبر: 20409555 - سرویس فرهنگی
منبع: ابنا | لینک خبر

آیت الله صافی گلپایگانی:

برنامه‌های رادیو معارف باید مردم را مکتب ‌اهل‌بیت(ع) خوشبین کند

ابنا / ابنا

یکی از مراجع عالیقدر تقلید فقدان موسیقی سازی در رادیو معارف را ویژگی ارزشمند این رسانه دینی برشمردند و با تاکید بر تکرار آموزه‌ها و اعتقادات دینی در هر جایگاه و مناسبتی گفتند: رادیو معارف جایگاه بسیار مناسبی برای تبیین اعتقادات و اخلاقیات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار صمیمانه با مدیر و مسئولان شبکه رادیویی معارف وجود این رادیو را یک خیر کثیر در میان نظام رسانه ای کشور دانستند و تاکید کردند: برنامه های رادیو معارف باید مردم را به دین و مکتب اهل بیت(ع) خوشبین کند.

ایشان در این دیدار که در آستانه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و سالروز تاسیس شبکه رادیویی معارف انجام شد، با ابراز خرسندی از برنامه‌های رادیو معارف، این رادیو را رسانه ای پر منفعت برای جامعه دانستند و خاطر نشان کردند: تببین آموزه‌های دین مقدس اسلام و مکتب اهل بیت(ع) کاری بسیار باارزش و باعث افتخار است و یک ساعت کار در آن ثواب فراوانی دارد که قابل شمارش نیست.

این مرجع عالیقدر با بیان این مطلب که رادیو معارف یک فرصت مغتنم برای مردم و یک توفیق بزرگ برای دست اندرکاران این رادیو است تصریح کردند: معارف اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معارفی ناب و اصیل است که رسانه‌ها و بخصوص رادیو معارف باید ان را به همه دنیا عرضه کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی فقدان موسیقی سازی در رادیو معارف را ویژگی ارزشمند این رسانه دینی برشمردند و با تاکید بر تکرار آموزه‌ها و اعتقادات دینی در هر جایگاه و مناسبتی گفتند: رادیو معارف جایگاه بسیار مناسبی برای تبیین اعتقادات و اخلاقیات است.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود فتنه‌ها و شبهات دینی و اعتقادی که از سوی دشمنان اسلام دامن زاده می‌شود تاکید کردند: همه در مقابل این شبهات مسئول هستیم و رادیو معارف نیز به عنوان رسانه‌ای دینی باید به این شبهات پاسخ دهد.

در ابتدای این دیدار که قائم مقام و مدیران گروه‌های برنامه ساز رادیو معارف نیز حضور داشتند آقای تونه‌ای مدیر این رادیو با ارائه گزارشی از روند ساخت و تولید برنامه های رادیو معارف در عرصه‌های مختلف گفت: با تلاش همکاران ما در رادیو معارف همه برنامه‌های این رادیو کاملا مطابق با موازین شرع مقدس تولید و پخش می شود.

وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در حوزه دین و معارف اسلامی را دغدغه همه مدیران و برنامه سازان رادیو معارف دانست و گفت: توجه اصلی در رادیو به احکام، اخلاق و اعتقادات است که با استفاده از پژوهش های حوزوی در جهت تقویت علمی برنامه ها تلاش می‌شود.

تونه‌ای همچنین توجه ویژه به حوزه مهدویت و نیز حضور فعال در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات را از دیگر فعالیت‌های شبکه رادیویی معارف برشمرد.

.............
پایان پیام/ ۲۱۸