شناسهٔ خبر: 19993928 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

ولایتی در بدو ورود به مسکو:

روابط تهران و مسکو استراتژیک است

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه، گفت: در سال‌های اخیر این رابطه و مجموعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.

صاحب‌خبر -

در ادامه واکنش‌ها به عملیات موشکی سپاه علیه داعش، دهقان اظهار داشت: این حمله نشان داد که پاسخ ایران به اقدامات مذبوحانه تروریستی، بلادرنگ و ویرانگر و نقشه آنان نقش برآب است.
واکنش‌های داخلی و خارجی به اقدام قاطع و سیلی محکم سپاه پاسداران  در حمله موشکی به گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان حمله اخیر موشکی سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه را بخش کوچک و نازلی از واکنش جمهوری اسلامی ایران به اقدام کور و حقیرانه تروریستی داعش و حامیانش ذکر کرد و اظهار داشت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل بازدارندگی فعال و موثر است و هرگونه تهدید احتمالی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به شدیدترین وجه پاسخ می‌دهد.
وی در خصوص قدرت و توان موشکی ایران گفت: در سه سال گذشته در حوزه‌ موشکی، برنامه‌های جدی و گسترده‌ای را در ابعاد کمی و کیفی در دستور کار داشته‌ایم و امروز قادریم انواع موشک‌های بالستیک و کروز را با قدرت تخریبی بالا و دقت نقطه زنی در مجموعه وزارت دفاع طراحی، تولید و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار دهیم.  دهقان تأکید کرد: قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در خدمت صلح، ثبات و امنیت منطقه و در مقابله با عوامل ناامن کننده نظیر گروه‌های تروریستی تکفیری داعش بکار گرفته خواهد شد. وزیر دفاع با بیان اینکه دشمن وانمود می‌کند که اقدام گروه تروریستی داعش در تهران در راستای راهبرد آنان در کشیدن جنگ به داخل ایران صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: هلاکت کامل نیرو‌های اقدام کننده در تهران، وارد کردن ضربات قاطع به طراحان و هدایت کنندگان آنان توسط تیم‌های امنیتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران و حمله موشکی سپاه نشان داد که پاسخ ایران به اینگونه اقدامات مذبوحانه بلادرنگ و ویرانگر و نقشه آنان نقش برآب است.
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت هم در نشست خبری خود، گفت: پاسخی که نیروهای مسلح و سپاه به تروریست‌ها دادند نمادی از اقتدار ملی است. وی افزود: دولت از همه فعالیت‌های موشکی سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می‌کند و هیچ محدودیتی برای تقویت بنیه دفاعی کشور قائل نیست. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید صرفاً به منافع ملی و امنیت ملی خود توجه کرده و امنیت ملی ما به هیچ وجه مخل امنیت کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود.
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز اظهار داشت: جواب جمهوری اسلامی ایران به زنبورهای بزرگتر از مگس‌های داعش این است که با ایران زورآزمایی نکنند چراکه دفاع جمهوری اسلامی ایران پاسخی بدون مماشات است.
علاوه بر مقامات کشورمان، کارشناسان خارجی نیز با اشاره به این اقدام سپاه به اقتدار ایران اذعان کردند. «ریچارد نیفو» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در گفت‌گو با مهر، با اشاره به اینکه تهران از موشک‌های خود استفاده تهاجمی نداشته است، گفت: موشک پرتاب شده توسط ایران به کسانی که در مورد برنامه موشکی ایران نگران هستند، فهماند که ممکن است به این منظور انجام شده باشد که به دولت‌های درون منطقه خاورمیانه و بیرون از آن در مورد استفاده از توانایی‌های خود هشدار دهد. «عبدالباری عطوان» سردبیر  روزنامه رای الیوم  هم در این‌باره اظهار داشت: حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه در این برهه زمانی و برای اولین بار در طول سی سال گذشته پیامی به طرف‌های متعدد و پیش از همه عربستان است که رهبران ایران آن را به دست داشتن در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی متهم کردند.

 وحشت صهیونیست‌ها از اقتدار  موشکی  ایران
از سویی دیگر اقتدار موشکی کشورمان صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است. در همین راستا، روزنامه «جروزالم پست» در یادداشتی به بررسی انتقام موشکی سپاه پاسداران ایران از گروه تروریستی داعش پرداخته و نوشت با اینکه ایران داعش را در سوریه با موشک هدف قرارداد اما مخاطب این حمله، آشکارا اسرائیل، عربستان و آمریکا بودند. این روزنامه همچنین نوشت: ایران برای مدت‌ها توان هدف قرار دادن اسرائیل را با شهاب ۳ داشت اما ذوالفقار تهدید جدیدی برای اسرائیل است. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس هم مدعی شد که این رژیم «گفتار و کردار» ایران را رصد می‌کند. وی همچنین گفت: من یک پیام برای ایران دارم: اسرائیل را تهدید نکن.