شناسهٔ خبر: 19473204 - سرویس بین‌الملل
منبع: شبستان | لینک خبر

به بهانه کمبود فضا؛

تصاحب نمازخانه مسلمانان در دانشگاهی در انگلیس

خبرگزاری شبستان: یکی از دانشگاه های برجسته انگلیس به دلیل تصاحب فضای نمازخانه این دانشگاه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در آستانه ماه مبارک رمضان به اطلاع دانشجویان دانشگاه «ایست آنجلیا» در شهر «نورویچ» انگلیس رسانده شد که مسئولین این دانشگاه در اقدامی عجیب فضای نمازخانه این دانشگاه را به بهانه کمبود فضای آموزشی و برگزاری امتحانات، تصاحب کرده اند.

مسئولین این دانشگاه در مقابل، راهروی منتهی به کتابخانه این دانشگاه را به صورت موقت، در اختیار دانشجویان مسلمان برای اقامه نماز جماعت قرار داده است.

این تنها نمازخانه این دانشگاه بود.

این تصمیم که بدون هماهنگی با انجمن دانشجویان و حتی دانشجویان مسلمان این دانشگاه صورت گرفت، خشم دانشجویان مسلمان دانشگاه ایست آنجلیا را بر انگیخت.

در همین راستا دانشجویان مسلمان این دانشگاه، صبح جمعه با برپایی راهپیمایی مسالمت آمیز، اعتراض خود را اعلام، و خواهان تجدید نظر در این تصمیم شدند.

سخنگوی انجمن اسلامی این دانشگاه در این باره اعلام کرد این تصمیم مسئولین دانشگاه در آستانه ماه مبارک رمضان، ما را شوکه کرده است. آنها تلاش کرده اند ضعف مدیریتی خود را در مدیریت فضاهای آموزشی، با تصاحب نمازخانه ‌ای که تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان در آن اقامه نماز می کنند، جبران کنند.

وی افزود: تنها چیزی که ما می خواهیم عبادت در صلح و آرامش است. آنها حتی نمی توانند ببینند ما فضایی برای نماز خواندن داشته باشیم.

یکی از دانشجویان مسلمان در واکنش به این تصمیم گفت مسئولین دانشگاه بدون آنکه هیچ یک از دانشجویان مسلمان را در جریان تصمیم خود قرار دهند و یا با اتحادیه دانشجویان هماهنگ نمایند، نمازخانه ما را تصاحب کرده اند. این اقدام در حقیقت توهین به تمایلات دینی طیف گسترده ای از دانشجویان مسلمان این دانشگاه است.

دانشگاه ایست آنجلیا در نظر دارد تا سال 2030 ظرفیت پذیرش دانشجو خود را تا سه هزار دانشجو افزایش دهد؛ این در حالی است که برای این تصمیم، هیچ تمهید خاصی در نظر گرفته نشده است.

آنها مدعی شده اند که این اقدام موقتی است.