شناسهٔ خبر: 19468413 - سرویس سیاسی
منبع: فارس | لینک خبر

رئیسی در وزارت کشور:

همواره برای رأی مردم و قانون احترام قائلیم/ شهرت بنده را در برخی اعلانات ذکر نکرده بودند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید همواره به رأی مردم و قانون احترام قائل باشیم، بنابراین بنده به‌عنوان کاندیدای انتخاباتی معتقدم میزان رأی ملت است و احترام به قانون و رأی مردم ایجاب می‌کند که منتظر باشیم و ببینیم نتایج چه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخاباتی کشور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور در ستاد انتخاباتی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرت بنده را در برخی اعلانات ذکر نکرده بودند که علی‌القاعده برخی ممکن است با نام شناسنامه‌ای شناخت نداشته باشند. لذا عنوان مشهور لازم است.

وی افزود: در قانون هم گفته شده است کسانی که مشهور هستند به فامیلی شهرتشان در اعلامیه باید ذکر شود. این اشکالی بود که وجود داشت و اعلام شد.

رئیسی همچنین تصریح کرد: مسئله پذیرش نماینده کاندیداها از موارد دیگر بود که این هم متن قانون است و از طریق ستاد ما به وزارت کشور اعلام شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما امیدواریم انتخاباتی که تاکنون پرشور بوده اکنون هم بتواند شور مردم عزیزمان را در انتخابات و پس از آن برای مردم با تعیین سرنوشت پرمعنایی برای مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما باید همواره به رأی مردم و قانون احترام قائل باشیم، بنابراین بنده به‌عنوان کاندیدای انتخاباتی معتقدم میزان رأی ملت است و هم احترام به قانون و هم رأی مردم ایجاب می‌کند که منتظر باشیم و ببینیم نتایج سعی مردم چگونه خواهد بود.

رئیسی در پاسخ به این سؤال که برخی سایت‌های خبری حامی شما موجی در راستای تخلفات انتخابی راه انداختند، این را با توجه به مشارکت گسترده مردم چگونه ارزیابی میِ‌کنید، گفت: ما معتقدیم مشارکت مردم خوشبختانه مشارکت خوبی بوده است، اما به‌مراتب دست اندرکاران توجه کنند مشکلات کم هم در انتخابات وجود نداشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس اضافه کرد به‌عنوان مثال اگر در یک نقطه تعرفه نرسد ممکن است مشکلی پیش نیاید، اما در سطح کلان آن نقطه موجب نگرانی می‌شود که این را باید دست اندرکاران انتخابات عنایت کنند تا به‌نحوی رعایت اخذ آرای مردم انجام شود؛ چراکه مردم حقشان است که رأی بدهند، لذا باید زمینه را ایجاد کرد که رأی‌شان بدهند.

انتهای پیام/