شناسهٔ خبر: 19465085 - سرویس اجتماعی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مشارکت ۲۰ میلیون نفر در انتخابات تاکنون

جامعه > شهری - سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: شاهد حضور پر شکوه مردم پای صندوق های رأی است. بارزترین موضوع انتخابات شوراها این است که الکترونیکی در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرهاد تجری افزود: برگزاری انتخابات شوراها به طور الکترونیکی انشاءالله آزمون موفقی باشد برای اینکه در ادوار آینده انتخابات تماما الکترونیکی برگزار شود. برگزاری الکترونیکی انتخابات امکان رأی تقلبی، تکراری و رأی دادن با شناسنامه دیگری را منتفی می کند. در واقع انتخابات سالم تر می‌شود.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات شهر و روستا هیأت های نظارت در کنار مجریان انتخابات حضور دارند تلاش دارند بتوانند از کوچکترین موضوعی که ایجاد خدشه می کند، با تعامل و هماهنگی جلوگیری کنند. تاکنون تخلف خاص و حاد اعم از روستا یا شهر نداشتیم. در فرصت باقی مانده مردم حضور پر رنگ تر داشته باشند.

وی دربار میزان آمار مشارکت تاکنون، با اشاره به الکترونیکی بودن انتخابات شوراها گفت: از صبح امروز تا الان نزدیک 20 میلیون شرکت کننده در انتخابات شوراها داشتیم داشتیم که چون انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، این آمار با ریاست جمهوری تقریبا یکسان است.

تجری گفت: همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری می طلبد هماهنگی بین وزارت کشور، شورای نگهبان، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها باشد که مشکلی نیست. اگر نیاز باشد با همکاری و هماهنگی شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور تصمیم گیری می کنیم. حالا اینکه در چند نوبت باشد یا هر نوبت تمدید چندساعته باشد بعداً مشخص می شود.

47237