شناسهٔ خبر: 17386084 - سرویس اجتماعی
منبع: آناج | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی؛

محصولات مرغی استان سالم هستند/ مطالب فضای مجازی در مورد گوشت مرغی کذب است

بهداد گفت: تمامی مرغ و تخم‌مرغ‌هایی که تحت نظارت دامپزشکی آذربایجان‌شرقی وارد چرخه مصرف می شود؛ سالم و عاری از هر گونه آلودگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، امیر حسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی استان که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تمام مرغ هایی که در سطح استان در مراکز عرضه مجاز عرضه می شوند و در بسته بندی های کشتارگاهی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی در استان توزیع می شوند، با کیفیت بالا بوده و هیچ گونه مشکلی ندارند و مردم استان می توانند با خیال راحت از این مرغ ها خریداری کرده و مصرف نمایند.

 

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان با نظارت هایی که پیش از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار توسط مسئولین فنی بهداشتی بر این مرغ ها دارد، سلامت این مرغ ها را تضمین می کند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در مورد شایعات به وجود آمده در فضاهای مجازی مبنی بر عدم خرید گوشت مرغ گفت: در زمینه ناسالم بودن گوشت مرغ یا تخم مرغ  و یا اینکه توصیه به عدم خرید گوشت مرغ می شود در فضاهای مجازی مطالبی با اهداف مختلف ضربه زدن به تولیدکنندگان محترم و یا سایر مسائل از جمله اقتصادی و بعضا سیاسی ممکن هست مطرح شوند که ما با قاطعیت این مسائل را تکذیب می کنیم.

وی در پایان افزود: از مردم خواهشی که داریم این است که به این مسائل هیچ توجه نکنند و مطمئن باشند اگر موردی وجود داشته باشد که سلامت و بهداشت مردم را تهدید کند ما در اداره کل دامپزشکی استان و یا مسئولین علوم پزشکی استان که واقعا پای کار هستند و تعامل خوبی در زمینه تامین بهداشت و سلامت جامعه بین دامپزشکی و علوم پزشکی استان وجود دارد، در کنار هم هرگونه مشکلی را رصد و بررسی می کنیم و در صورت وجود هر مشکلی اطلاع رسانی و هشدار های لازم را  به مردم شریف استان خواهیم داد.