شناسهٔ خبر: 17386020 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شهرستان بیرجند:

ظاهر نمایی آسیب جدی در جامعه اسلامی است

بیرجند- امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه نماز خواندن و عبادت راه غنی سازی روحی انسان است، گفت: ظاهر نمایی رخنه و آسیب جدی در جامعه اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر پنج شنبه در اولین دوره آموزشی طرح مبین ویژه مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم با اشاره به رحلت ناگهانی عالم مجاهد، فقیه، مفسر قرآن و یار امام و ولایت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: ملت هوشمند ایران آگاهی، هوشیاری، بصیرت و قدردانی خود را در تشییع پیکر این عالم بزرگ به رخ تمام دنیا کشیدند.

وی ادامه داد: 50 جلد کتاب، 20 جلد تفسیر هدایت، 30 جلد فرهنگ قرآن و سه هزار مدخل قرآنی حاصل چهار سال زندانی آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است که باید از آن ها استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه ظاهر نمایی رخنه و آسیب جدی در جامعه اسلامی است، افزود: نماز خواندن با فیلم بازی کردن و توحید هم خوانی ندارد.

وی با بیان اینکه خداوند فرزند را به عنوان هدیه بسیار بزرگی در اختیار بندگان خود قرار داده است، گفت: انسان باید از صداقت و معصومیت کودکان و فرزندان خود تربیت بیاموزد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه گاهی به دلیل نقایص و نا آگاهی فرزندانمان را دچار آسیب می کنیم و نمی توانیم کودک سالمی تحویل جامعه دهیم، بیان کرد: مدیریت در تمامی مراحل زندگی یک رشته علمی بزرگ است که همواره باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاهنگامی که نتوانیم فرشته صفت باشیم نخواهیم توانست از فرزندانمان فرشته کامل بسازیم، افزود: باید روز به روز و لحظه به لحظه با حقایق، زیبایی ها و خیرات جامعه آشنا و دیگران را به این سمت هدایت کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه هنگامی که از خداوند غافلیم و رسد نمی کنیم نماز خواندن نیز بی فایده خواهد بود، عنوان کرد: نماز باید همراه با حضور قلب و قصد قربت واقعی خوانده شود.

وی با بیان اینکه باید به یک هدف و وحدت جامع برسیم، اظهار داشت: ابراز محبت به فرزندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا نباید اجازه دهیم فرزندان ما گدای محبت شوند.