شناسهٔ خبر: 17386001 - سرویس اجتماعی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزاربروجردی کارت شناسایی همیار طبیعت دریافت کرده اند

بروجرد - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: بیش از سه هزار نفرهمیار طبیعت در بروجرد کارت شناسایی دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

امیر ثقلینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سیاست های اجرایی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور و شعارهفته منابع طبیعی مبنی بر بیایید همه همیارطبیعت باشیم این اداره اقدام به جذب همگانی همیاران طبیعت کرده است.
به گفته وی همیاران طبیعت از بین دانش آموزان، دانشجویان، خبرنگاران، دهیاران و ورزشکاران، کوهنوردان، جوامع محلی، و سازمان های غیر دولتی بعد از شرکت در کارگاه های آموزشی و صدرو کارت همیار طبیعت انتخاب می شوند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 9 کارگاه آموزشی برای همیاران طبیعت در نقاط مختلف شهرستان بروجرد برگزار شده است.
ثقلینی بیان کرد: همیاران طبیعت در کارگاه های آموزشی با لوازم حفظ منابع طبیعی و چگونگی تخریب منابع طبیعی و همچنین اطفا حریق در مراتع و جنگل ها آشنا می شوند و دراین راستا بازوان توانمندی برای حفظ منابع طبیعی و جنگلها و مراتع خواهند بود.
وی اضافه کرد: همیاران طبیعت در فصول مختلف سال به خصوص هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خدمات شایسته ای به حفظ این منابع انجام می دهند.
شهرستان بروجرد دارای بیش از 96 هزار هکتارعرصه های منابع طبیعی بوده که بیشتر انها مراتع است.
7190/7273
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی