شناسهٔ خبر: 17385941 - سرویس سیاسی
منبع: العالم | لینک خبر

قول آمریکایی‌ها در نشست کمیسیون مشترک در وین

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکاییها در نشست کمیسیون مشترک در وین قول دادند از اجرایی شدن آثار تمدید تحریم های 10 ساله برضد جمهوری اسلامی ایران موسوم به ایسا جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران
بهروز کمالوندی در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما  تأکید کرد: در این نشست، موضوع اعتراض جمهوری اسلامی ایران  به نقض برجام  بدنبال تمدید تحریم های ضد ایرانی در کنگره و سنای آمریکا مطرح شد، و بقیه کشورها نیز به نوعی با نگرانی ما همراه بودند .
وی افزود: در نشست  کمیسیون مشترک  تاکید شد که اگر آثار این تحریم ها بخواهد اجرایی شود  نقض  فاحش برجام  انجام گرفته است .
کمالوندی تاکیدکرد : در این نشست مسئولان آمریکایی به دیگر اعضای این کمیسیون نیز قول دادند  که قطعا آثار  تمدید ایسا  در عرصه عمل وجود نخواهد داشت .
وی تصریح کرد : البته این  نکات را آقای عراقچی معاون  وزیر امور خارجه باید اعلام کنند اما از نگاه ما،  تمدید تحریم ها  بر ضد ایران نقض برجام است و علی القاعده قرار نیست طبق قول آمریکاییها  اثر اجرایی داشته باشد .
سخنگوی  سازمان انرژی اتمی همچنین  با اشاره به دیدگاه  هیات حاکمه  جدید آمریکا راجع به برجام گفت : تمدید تحریم ها بر ضد ایران - ایسا -  و اینکه  این موضوع  نقض برجام است همچنان روی میز  قرار دارد.