شناسهٔ خبر: 17385940 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور گسترده مقامات و شخصیت های دیپلماتیک در مراسم امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی در کویت

تهران - ایرنا - مراسم امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل و رهبری با حضور گسترده مقامات سیاسی و فرهنگی واجتماعی و شخصیت های دیپلماتیک در سفارت کشورمان در کویت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ، مراسم امضای دفتر یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری، طی دو روز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت برگزار شد.
در این مراسم خالد جارالله، قائم مقام و شیخ احمد ناصر المحمد الصباح، رئیس دفتر وزیر امور خارجه کویت، سفرا و روسای نمایندگی های 70 کشور از جمله انگلستان، روسیه، ترکیه و امارات، رییس و اعضای گروه دوستی کویت و ایران، و بسیاری از شخصیت های مختلف سیاسی، دانشگاهی، اجتماعی، فرهنگی و روحانیون یرسمان حضور پیدا کرده و ضمن ابراز تسلیت و همدردی، رحمت و غفران الهی را برای یار دیرین امام و رهبری آرزو کردند.
در همین راستا شیخ علی الجراح، قایم مقام وزیر دربار امیری کویت به عنوان نماینده ویژه امیر کویت که روز گذشته جهت ابراز همدردی و تسلیت راهی تهران شده بودند، صبح امروز در مراسم ختمی که از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار شد شرکت کردند.
پیش از این نیز گروه دوستی کویت و ایران در پیامی خطاب به رییس جمهور کشورمان، ضمن اشاره به مواضع و حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی از کویت در زمان حمله رژیم صدام، ارتحال وی را تسلیت گفتند.
دکتر عبدالرحمن العوضی رییس انجمن دوستی ایران وکویت و وزیر پیشین بهداری در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم آیت الله رفسنجانی را یکی از مهمترین شخصیت های معاصر و سیاست منحصر بفرد جهان توصیف کرد و گفت: وی به رغم تمامی چالش ها و مشکلاتی که با آن روبرو شد به رَاه خود ادامه داد و امروزه به عنوان الگویی برای نسل های جوان شناخته می شود چرا که هاشمی رفسنجانی همواره در راه بهبود و إصلاح کشورش گام برداشت و لحظه ای از اهداف خود دست نکشید.
قرار است روز پنجشنبه نیز مجلس ترحیمی با حضور اقشار مختلف مردم از سوی سفارت و نهادهای وابسته برگزار گردد.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه (19 دی) به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
شبد **خاورم*320** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*