شناسهٔ خبر: 17385868 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:

نیاز مدارس خراسان جنوبی به ساخت ۴۳۰ نماز خانه

بیرجند- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۳۰ نمازخانه مورد نیاز مدارس استان است، گفت: همچنین ۳۷۵ نمازخانه نیاز به تجهیز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین نارمنجی ظهر پنج شنبه در اولین دوره آموزشی طرح مبین ویژه مدیران مدارس متوسطه دوره اول و دوم ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: این عالم علی رغم اینکه ناملایماتی را تحمل کرد اما با رشادت، شجاعت و زیرکی برنامه‌های انقلاب اسلامی را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه کسی که در حوزه قرآن، عترت و نماز خدمت می‌کند باید به خود ببالد، افزود: در رأس امور کار تمامی مدیران نماز باید قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زمانی که خانه‌های ما دارالقرآن و دارلعترت شود از آسیب‌ها نیزر دور خواهیم ماند، بیان کرد: ائمه ابوابی هستند که باید از آن‌ها استفاده کرد چراکه توسل و شناخت اهل بیت (ع) می‌تواند کمک بسیار بزرگی در مراحل زندگی انسان باشد.

وی با بیان اینکه ۱۵ مرکز دارالقرآن در استان وجود دارد، عنوان کرد: سه هزار و ۳۵۵ دانش آموز در رشته‌های مختلف از جمله تجوید، حفظ و قرائت در استان مشغول به علم آموزی هستند.

نارمنجی با اشاره به اینکه ۴۸ مدرسه قرآنی فعال در دوره ابتدایی در استان وجود دارد، تصریح کرد: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز در تمامی مدارس استان با ۳۲ هزار و ۷۷۱ دانش آموز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد دانش آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۹ رشته شرکت داشته‌اند، اظهار داشت: ۳۰ درصد مربیان نیز در رشته‌های قرآنی شرکت داشته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار دانش آموز و همکار فرهنگی در طرح حفظ ملی قرآن ثبت نام کرده‌اند، افزود: ۳۱ هزار و ۸۲۱ دانش آموز نیز در مسابقات هفتگی درس‌هایی از قرآن شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح مصباح الهدی یا امام شناسی از دو سال قبل در استان اجرایی شده است، گفت: این طرحدر دو سال گذشته با محوریت سبک زندگی امام حسین (ع) و امسال با محوریت سبک زندگی امام سجاد (ع) برزگار خواهد شد.

نارمنجی با اشاره به اینکه در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه استان نماز جماعت برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۵۲۰ روحانی و یک هزار و ۲۰۰ همکار فرهنگی در اقامه نماز جماعت حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار جلد کتاب مربوط به مسابقات حفظ، تجوید و قرائت بین دانش آموزان توزیع شده است، تصریح کرد: ۳۸۸ نمازخانه مستقل، ۵۰۷ نمازخانه کلاسی و ۲۲۲ نمازخانه چندکاربره در مدارس استان وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۳۰ نمازخانه مورد نیاز مدارس استان است، ادامه داد: همچنین ۳۷۵ نمازخانه نیاز به تجهیز دارد.