شناسهٔ خبر: 17385810 - سرویس بین‌الملل
منبع: آنا | لینک خبر

ادامه پیام‌های تسلیت مقامات جهان برای درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مقامات کشورهای جهان همچنان با ارسال پیام هایی درگذشت رئیس جمهوری پیشین ایران را تسلیت می‌گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،‌ مالاتو تشومه، رئیس جمهور اتیوپی، در پیامی به رئیس‌جمهوری کشورمان درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

وی در پیام خود ضمن ابراز تاسف از فقدان آیت‌الله هاشمی از تلاش‌های ایشان در موفقیت کشورمان و نقش موثر وی در ایجاد امنیت در منطقه تقدیر کرده است.

تشومه در پیام خود همچنین بر نقش آیت‌الله هاشمی در بسط و تحکیم روابط میان دو کشور ایران و اتیوپی تاکید کرده است.

آمانو درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت

همچنین یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

یوکیا آمانو عصر روز چهارشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین ضمن ادای احترام و عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ملت و دولت ایران، دفتر یادبود ایشان را امضا کرد.

وی در بخشی از پیام تسلیت خود خطاب به ملت ایران، ضمن تاکید بر ادامه همکاری نزدیک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در اجرای کامل برجام و تعقیب اهداف مشترک افزود: «آژانس متعهد است تا نیازهای توسعه‌ای مردم ایران را تامین کند.»

تعداد زیادی از مقامات اتریشی، سفیران و دیپلمات‌های مقیم در این کشور نیز با حضور در سفارت ایران در وین دفتر یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را امضا کردند.

تسلیت رئیس حزب دموکرات لبنان

طلان ارسلان رئیس حزب دموکرات لبنان با ارسال پیامی به حضرت آیت خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گذشت آیت ا‌له هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس‌جمهوری پیشین کشورمان را تسلیت گفت.

همچنین ولید برکات، دبیر کل حزب دموکرات لبنان در گذشت آیت الله رفسنجانی را به محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان تسلیت گفت.

پیام وزیر امور خارجه چین: مردم چین یک دوست خوب را از دست دادند

وزیر امور خارجه چین نیز با ارسال پیامی به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

او در پیام خود تأکید کرد مردم چین با رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک دوست خوب را از دست دادند.

گشایش دفتر یادبود در استانبول

دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز که پیش از این در سفارت ایران در ترکیه گشایش یافته بود، در روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 دی ماه در سرکنسولگری ایران در استانبول گشایش می‌یابد.