شناسهٔ خبر: 17385396 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس سیاسی خاورمیانه: شکست داعش اولویت امروز منطقه است

تهران - ایرنا - «عباس الکاظم» محقق ارشد روابط بین الملل و کارشناس سیاسی خاورمیانه در توییتی کوتاه نوشت: شکست گروه تروریستی داعش اولویت امروز منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، این کارشناس مطرح سیاسی و رئیس موسسه مطالعات شیعه شناسی مستقر در واشنگتن، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خطاب به 'رکس تیلرسون' نامزد تصدی پست وزارت خارجه آمریکا نوشت: نمی توان همزمان از مبارزه با داعش سخن گفت و خواستار برکناری اسد شد.
وی تاکید کرد: اولویت امروز مقابله با گروه تروریستی داعش تا شکست کامل آن است.
این محقق ارشد روابط بین الملل و کارشناس سیاسی خاورمیانه پیشتر تاکید کرده بود که آمریکا در سال های اخیر (دوران باراک اوباما رئیس جمهور کنونی) بدترین عملکرد را در خاورمیانه داشته است.
رکس تیلرسون نامزد تصدی پست وزارت خارجه آمریکا دیروز (چهارشنبه) در مقابل کمیته روابط خارجی سنا قرار گرفت و از برنامه های خود دفاع کرد.
تیلرسون در بخشی از سخنان خود گفت: شکست داعش مهم‌ترین گام در مقابله با اسلام افراطی است.
وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ در ادامه تصریح کرد: شکست داعش به ما این امکان را خواهد داد که بر روی سایر عناصر اسلام افراطی تمرکز کنیم.
وی در ادامه بدون اشاره به حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی در منطقه مدعی شد: اسلام رادیکال خطری بزرگ برای ثبات کشورها و شهروندان آنها ایجاد می کند و آمریکا باید همچنان تعهد خود به آزادی فردی،‌ شان انسانی و اقدامی اصولی در سیاست خارجی را به معرض نمایش گذارد.
درهمین خصوص،‌ ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا در توییتی در مورد تیلرسون نوشته است: آنچه بیش از همه در مورد رکس تیلرسون دوست دارم، مجرب بودن وی در برخورد موفقیت آمیز با هر نوع دولت خارجی است.
خاورم**9377**1275
مترجم:‌حمید اوضح* انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*