شناسهٔ خبر: 17385357 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی محصولات تراریخته در البرز

کرج - ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت که به کوشش گروه آموزشی زیست شناسی این ناحیه و انجمن ایمنی زیستی ایران کارگاه تخصصی محصولات تراریخته در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

عبدالکریم رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه با حضور جمعی از اساتید برتر دانشگاه و تعدادی از دبیران درس زیست شناسی آموزش وپرورش ناحیه3کرج در راستای آشنایی بیشتر کارشناسان با محصولات تراریخته که توسعه پایدار و امنیت عذایی را در کشور به همراه دارد برگزار شد.
وی اظهار کرد: در این کارگاه یکروزه استفاده از فن آوری های نوین در جهت امنیت غذایی و تنوع زیستی ، بررسی برخی شبهات محصولات تراریخته ،زیست فناوری و گیاهان دارویی مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این کارگاه تخصصی منصور امیدی نایب رئیس انجمن اصلاح نباتات و بهزاد قره یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران درخصوص استفاده از فن آوری های نوین در جهت امنیت غذایی و تنوع زیستی ، بررسی برخی شبهات محصولات تراریخته ،زیست فناوری و گیاهان دارویی مطالبی بیان کردند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ادامه داد: در این کارگاه در مورد سلامت محصولات اصلاح ژنتیکی شده ' تراریخته' و آسیب نرساندن این محصولات به محیط زیست نکات مهمی عنوان شد.
لازم به ذکر است: اصلاح ژنتیکی محصولات در اوایل دهه 1980 میلادی برای بهبود طعم، کیفیت، ظاهر و افزایش ویتامین ها و مواد معدنی محصولات آغاز شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*