شناسهٔ خبر: 17385238 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

جنگجویان کشته شده در روسیه با داعش ارتباط داشتند

مسکو - ایرنا - چهار جنگجوی مسلح که در درگیری با نیروهای امنیتی روسیه در جمهوری چچن فدراسیون روسیه کشته شدند، عضو یک گروه مسلح مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن از درگیری مسلحانه ماموران امنیتی با گروهی از جنگجویان خبر داد که در آن چهار مرد مسلح و یک مامور نظامی کشته و در چند عملیات جداگانه نیز دهها جنگجو دستگیر شدند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: چهار جنگجوی کشته شده در منطقه کورچالوی جمهوری چچن با گروه تروریستی داعش ارتباط داشتند.
یکی از افراد این گروه شامگاه چهارشنبه توانست از حلقه ضدتروریستی شبانه ماموران امنیتی بگریزد که جست وجو برای یافتن وی ادامه دارد.
اعضای گروه متلاشی شده متهم به انجام چندین حمله و سوء قصد به جان مقام های دولتی، ماموران امنیتی، شخصیت های مذهبی و خانواده های آنان هستند.
از سوی دیگر، ماموران امنیتی چچن در چند عملیات دیگر توانستند، گروهی از جنگجویان را که خطرناک بودند، شناسایی کرده و با دستگیری آنان گروه مسلح را متلاشی کنند.
منطقه قفقاز روسیه در شمال غرب دریای خزر تا دریای سیاه متشکل از چند جمهوری داخلی و دو استان در سه سال گذشته نسبتا ناآرام بوده و در درگیری های این منطقه دهها جنگجو، نیروی امنیتی و غیرنظامی کشته و مجروح شده اند.
آخرین درگیری در این منطقه 28 آذر ماه رخ داد و ماموران امنیتی چچن 9 فرد مسلح را کشتند.
منطقه قفقاز روسیه با توجه به نفوذ گروه تروریستی داعش برای دستگاه امنیتی این کشور اهمیت ویژه ای یافته است.
روز نهم دی ماه هفت تروریست که وابسته به گروه داعش در سوریه معرفی شدند از سوی ماموران امنیتی جمهوری داغستان روسیه بازداشت شدند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در این مورد به نقل از گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: دستگیرشدگان با دستور فرمانده خود از سوریه برای انجام عملیات تروریستی آماده شده بودند.
بنا به این گزارش از خانه تروریست های دستگیر شده که هویت و ملیت آنها اعلام نشد، اسلحه، بمب دست ساز و همچنین اجزای ساخت بمب کشف شد.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا